Manifestacija pod nazivom “Beogradski noćni market – novo lice pijace”, održaće se na pijaci Bajloni u petak, 17. juna, od 18 do 24 časa u organizaciji JKP “Gradske pijace”.
Na ovoj manifestaciji, koja predstavlja festival hrane i pića, imaće priliku da se predstave poljoprivredni proizvođači, a čiji je cilj da postane prepoznatljiva turistička ponuda glavnog grada.
Pijace kao turisitčka ponuda
Direktor JKP “Gradske pijace”, Ivan Sočo o motivima za organizovanje ove manifestacije kaže: “Želja nam je da pijace postanu stalna turistička ponuda i atrakcija kroz koju ćemo doprineti razvoju i promociji našeg grada. Takođe,”Gradske pijace” postale su ove godine član međunarodnog projekta “Love your local market”, u koji je uključeno preko 1.100 pijaca iz celog sveta.
Ideja ovog projekta je očuvanje tradicije i kulture, negovanje odnosa između prodavaca i kupaca, značaj zdrave i bezbedne hrane. Cilj ove manifestacije je da se pijacama vrati stari sjaj, kao mestima gde se nalaze najbolji ukusi i mirisi, a ujedno promovišu lokalni proizvođači. Prema rečima našeg sagovornika za ovaj događaj vlada veliko interesovanje.
“Našem pozivu odazvalo se 20 poljoprivrednih proizvođača, naši “šampioni pijaca”. U pitanju su dugogodišnji korisnici pijačne opreme, koji prodaju poljoprivredne proizvode na pijacama Banovo brdo, Smederevski đeram, Zemun, Blok 44, Mirjevo, Banjica i Zvezdara. Sada će i stanovnici ostalih delova grada, koji posete pijacu Skadarlija (Bajlonijevu pijacu) 17. juna imati prilike da se upoznaju sa njihovim proizvodima. Broj mesta je na žalost ograničen, a već imamo prijavljene izlagače i za sledeći Beogradski noćni market, koji će se održati 1.7. na pijaci Kalenić.”
Pored toga, oko 70 prodavaca, koji inače prodaju na ovoj pijaci, će moći da rade i u kasnim večernjim časovima.
Podrška domaćim poljoprivrednim proizvođačima
Kako naš sagovornik objašnjava, ovo je jedna u nizu aktivnosti koje imaju za cilj da afirmišu prave poljoprivredne proizvođače, dugogodišnje korisnike pijačne opreme na beogradskim pijacama. Kao jednu od najznačajnijih akcija izdvajaju “Ja znam ko proizvodi moju hranu“, koja je pokrenuta u junu prošle godine. Ova akcija podrazumevala je obilazak proizvođača iz cele Srbije, kako. bi se rukovodstvo ovog preduzeća neposredno upoznalo sa tehnologijom i organizacijom rada same proizvodnje, poljoprivrednim kulturama koje uzgajaju, ali i problemima kojima se susreću. Do sada su posećena gazdinstva iz Uba, Obrenovca, Grocke, Slanaca, Velikog sela, Opova, Topole, Barajeva, Sremskog i Moravičkog okuruga. Ova akcija će biti nastavljena i tokom ovog leta.
Pijačni karavani
Prošle godine, od meseca septembra započet je i projekat “Pijačni karavani na beogradskim pijacama” koji ima za cilj promovisanje proizvođača organskih proizvoda. Osim ovog, organizovani su i pijačni karavani pčelinjih proizvoda, zimnice, vina i rakije, kao i zanatskih proizvoda. Kako iz ovog preduzeća objašnjavaju, ideja ovog projekta je da se karavan “provoza” po beogradskim pijacama koje se nalaze u sistemu JKP “Gradske pijace”, kako bi svim beograđanima omogućili kupovinu najkvalitetnijih proizvoda na pijacama u svom komšiluku. Kako iz ovog preduzeća najavljuju, sledeći karavan zdrave hrane biće održan na pijaci Kalenić, 18. i 19. juna.