Biznis od šarenih “stvarčica” koje mogu da budu suvenir, a i da se svakodnevno koriste. Inspiraciju su kreatori našli u ornamentima sa fresaka
– Zamisao nam je bila da napravimo proizvod koji će biti lep, praktičan, kvalitetno izrađen, lepo upakovan i koji će “pričati” priču o dalekim vremenima urezanim u naše kolektivno pamćenje. Nešto što bismo i sami poželeli da imamo, a i sa ponosom da ga poklonimo prijateljima i dragim osobama – ističe preduzetnica Slađana Đenić. – “Šarenice” su upravo to. Lepe šarene stvarčice korisne u svakodnevnom životu, a mogu da budu lep i interesantan poklon ili suvenir sa putovanja. Podmetači za čaše, privesci za ključeve, ukrasni magneti za frižider, obeleživači za knjige… U planu je i još mnogo toga.
Ornamenti na šarenicama
Neiscrpnu inspiraciju za ukrašavanje “šarenica” Slađana i Boško pronašli su u ornamentima sa fresaka srpskih srednjovekovnih manastira. Bogatstvo i raznovrsnost ornamentalnih oblika koji ukrašavaju zidove manastirskih crkava, a sa sobom nose i čitav niz simboličkih poruka i skrivenih značenja, mamili su da budu otkriveni.
– Mnogo vremena i truda posvetili smo biranju ornamenata, crtanju, odabiru boja, zatim traženju odgovarajućih materijala za “šarenice”, smišljanju izgleda pakovanja… – navodi Slađana Đenić. – Posla je bilo mnogo. Znali smo od početka da proizvod koji će da “priča” priču o lepoti i dugovečnosti srpskog kulturnog nasleđa treba da, od prve do poslednje faze izrade, bude napravljen u Srbiji. Pronašli smo domaće proizvođače koji mogu da naprave predmete kakve želimo, a mi smo se pozabavili bojenjem. Da bi boje bile baš onakve kako smo ih zamislili i ostale dugo na predmetima, rešili smo da koristimo najsavremenija tehnološka dostignuća u štamparskoj industriji, tehniku direktne UV štampe na predmetima.
Namestilo se da se sa njihovim planovima poklopio i početak realizacije projekta “Godina preduzetništva”, pa je Slađana napravila biznis plan i dobila ne baš tako mali kredit od Fonda za razvoj Srbije za kupovinu opreme.
Šerenice od drveta i klirita
– “Šarenice” izrađujemo, bar zasad, od dva materijala – od drveta i od klirita. Kako se čitava ideja zasniva na spajanju starog i novog, tradicionalnog i modernog – i u pogledu materijala smo napravili isti spoj: drvo je najplemenitiji prirodni materijal, a klirit ima osobinu da prelama i reflektuje svetlost, pa boje dobijaju posebnu draž – navodi ona. – Svaki materijal je dobio svoju ambalažu, a na njoj je ispisana kratka priča o srpskom manastiru na čijim je zidovima naslikan ornament predstavljen na “šarenici” unutar nje. Na srpskom i na engleskom jeziku – jer nam je želja da “šarenice” pređu granice naše zemlje, uđu u domove ljudi iz drugih krajeva sveta, unesu vedrinu i pronesu priču o velikim srpskim srednjovekovnim vladarima i njihovim zadužbinama.
Kako ističe, svaki početak je težak, problema i prepreka bilo je mnogo, i previše, ali nisu odustajali i uspešno su ih rešavali.
– Veliki problem s kojim se preduzetnici suočavaju na svom početku jeste kako finansirati realizaciju svoje ideje – kaže ova preduzetnica. – Osim pomenutog startap kredita, koristili smo za to, kao i većina preduzetnika, uglavnom sopstveni kapital. Imali smo sreću da se povežemo i sa nekolicinom uspešnih poslovnih ljudi, koji su, iskusivši i sami istinitost izreke o teškoćama svakog početka, bili spremni da pruže podršku – u vidu korisnog saveta, ohrabrenja ili pak porudžbine personalizovanih poslovnih poklona. Upravo to poslednje bio je jedan od načina da dođemo do dodatnih sredstava koja smo usmeravali na razvoj “šarenica”.
Ona planira i proširenje prodajne mreže, ne samo u maloprodajnim objektima poput suvenirnica i knjižara, već i da se povežu sa velikim preduzećima koja imaju potrebu za poslovnim ili protokolarnim kvalitetnim poklonima, da na autentičan i originalan način predstave Srbiju.