Uloga Privredne komore Srbije je da obezbedi dijalog privrede i države, i da u saradnji sa vladom i resornim ministarstvima pomogne u rešavanju konkretnih problema privrednika i pruži im podršku u jačanju kapaciteta kako bi što više proizvodili i što bolje se pozicionirali na inostranom tržištu, izjavio je danas predsednik PKS Marko Čadež.
On je prilikom posete kompaniji Karneks u Vrbasu razgovarao sa rukovadstvom, a posle obilaska proizvodnih pogona istakao značaj kompanija kao što je Karneks za razvoj svih učesnika u lancu proizvodnje i kompletne privrede.
Čadež je rekao da se radi o modernom proizvodnom pogonu i da je primetno da je dosta investirano u kvalitet proizvoda, odnosno cele proizvodnje.
On je podsetio da Karneks ima 1.500 dobavljača te da će, ako dobro posluje i izvozi, sve to dobro uticati ne samo na one koji su direktno zaposleni u Karneksu, već i na druge sektore u privredi.
U poseti kompaniji Karneks pored Čadeža bili su i savetnik premijera Danilo Cicmil i savetnik ministra privrede Aleksandar Tomić.
Generalna direktorka kompanije Karneks Tijana Anđelić zahvalila je predstavnicima PKS i Vlade Srbije istčući da se nada da je to korak napred ka još boljoj saradnji privrede i institucija jer, kako je navela, samo tako mogu zajednički da se rešavaju problemi.
“Briga o potrošačima je na prvom mestu i prioritet za Karneks, kao i kvalitet i bezbednost svih naših proizvoda”, rekla je Anđelić dodajući da je uprkos ekonomski teškoj godini Karneks održao stabilnost u poslovanju.
Što se tiče izvoza na tržište u reginu, ona je istakla da je Karneks među liderima, te da je pored Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonija, ta kompanija ove godine ušla i na tržište Hrvatske i Slovenije.
“Nekoliko puta, tačnije pet do šest puta povećan je i izvoz u zemlje Evropske unije u odnosu na prethodnu godinu i Rusiju”, rekla je Anđelić.
Ona je dodala da je Karneks u poslednjih godinu dana investirao više od pet miliona evra u tehnološki razvoj i brigu o ekologiji.
“Investirali smo u najsavremeniju liniju za punjenje pašteta, kao i u najsevremeniji pogon za fermentisanih kobasica”, rekla je Anđelić ističući da će kompanija nastaviti i u narednom periodu da prati trendove i da je dosta sredstava u poslednje četiri godine uloženo u pojedinačne sektore proizvodnje.
Kompanija Karneks ima tržišno učešće u Srbiji od 18 odsto, a ta domaća industrija mesa lider je u kategoriji pašteta sa 42 odsto tržišnog udela, kao i u kategoriji gotovih jela sa 52 odsto dela tržišnog udela, rečeno je prilikom obilaska kompanije.