Belgijski trgovinski lanac „Delez“, posle izlaska sa tržišta Crne Gore i Albanije, povukao se i iz Bugarske. „Pikadili“, kojeg je „Delez“ stekao 2011. kupovinom „Delta Maksija“, prodat je ove nedelje kompaniji „AP Mart“, čiji su vlasnici bugarski državljani. Vrednost te transakcije, gde su prodata ukupno 52 prodajna objekta, nije objavljena. Od Srbije, kako kažu, ne odustaju. Naprotiv, planiraju da šire mrežu, otvaraju radnje i zapošljavaju.
„Delez“ je lane prodao svoje radnje i u Crnoj Gori i Albaniji. Krajem prošle godine kompanija je objavila da je zabeležila neočekivane gubitke. Kako je navedeno tada, neuspeh na tržištu Srbije i Bugarske je „težak“ čak 195 miliona evra, od čega je najveći deo, čak 191 milion evra, bio manjak na srpskom tržištu.
I pored toga, u belgijskoj kompaniji kažu da ostaju u Srbiji i da naše tržište smatra ključnim u regionu. Kako je ranije najavljeno, „Delez“ planira da u Srbiji ove godine otvori 10 do 20 novih objekata i uloži oko 45 miliona evra. To znači da će posao dobiti oko 600 novih radnika.
– Poslovni potez“Delez grupe“ u Bugarskoj je fokusiranje na tržišta jugoistočne Evrope, na kojima imamo lidersku poziciju i na kojima je moguće ostvariti značajan rast – kažu, za „Novosti“, u toj kompaniji. – To znači da Srbija ostaje strateško tržište za „Delez grupu“. Nastavićemo da ulažemo u razvoj poslovanja na srpskom tržištu, što će, naravno, pratiti otvaranje novih objekata i novih radnih mesta.
Srpsko tržište je, smatraju u „Delez grupi“, među profitabilnijima u jugoistočnoj Evropi, s obzirom na to da imaju stabilan broj potrošača u svojim prodavnicama.
– Sa oko 380 objekta u Srbiji, imamo vodeću poziciju među maloprodajnim lancima – tvrde u tom prodajnom lancu. – I pored toga, postoji nastojanje da se poboljša poslovanje i unapredi ponuda. Prethodni dvogodišnji plan za otvaranje novih objekata je, sa 19 novootvorenih objekata tokom 2013. godine, već premašen. „Delez“ ostaje posvećen „Maksiju“, koji je lider na tržištu, ali i poslovanju drugih svojih prodajnih formata u Srbiji, jer im omogućavaju da se prilagode različitim potrebama potrošača.
Lovreta: Dugoročno poslovanje
Na pitanje kako će se povlačenje „Deleza“ sa okolnih tržišta odraziti na naše, Stipe Lovreta, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, kaže da je „Delez“ ozbiljna kompanija, evropska i svetska, koja radi na tri kontinenta i koja planski širi svoju mrežu.
– Ta kompanija je ušla u Srbiju sa očiglednom namerom da dugoročno ostane i da im Srbija bude odskočna daska za širenje u jugoistočnoj Evropi – smatra Stipe Lovreta. – U tom pogledu uveren sam da će nastaviti svoje poslovanje na srpskom tržištu. To je lanac koji širi svoju mrežu i uvodi savremene tržišne tehnologije, a udeo privatnih robnih marki već je dostigao oko 16 odsto.
Novosti