Trgovinski lanac „Delez” prodao je svoje objekte u Albaniji. Nekadašnji Deltin biznis u ovoj zemlji koji je bio deo „Delta maksi grupe” sada je, kako saznajemo u sastavu grčkog „Marinopulosa”. U centrali „Deleza” u Belgiji potvrdili su nam da su prodali nekadašnji „Deltin” lanac „Euromaks”, ali iznos za koji je prodat, niti ime novog vlasnika nisu precizirali.
– Poslovanje u Albaniji je prodato u februaru 2013. godine. Iznos još nije javno dostupna informacija – rekli su nam.
Međutim, mnogo važnije od toga što je „Delez” prodao lanac koji je pre dve godine kupio zajedno sa „Maksijem”, „Tempom” i svim ostalim maloprodajama u nekoliko zemalja regiona (Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Bugarska, Albanija) jeste pitanje – šta će se dešavati sa mrežom „Deleza” u Srbiji.
Čim je belgijski lanac kupio „Delta maksi” celu grupu je podelio. Pod centralu u Beogradu su stavljeni Srbija, Crna Gora i Bosna i Hercegovina, dok su Albanija i Bugarska izdvojene. Na kraju 2012. „Delez” grupa je imala 41 objekat u Bosni i Hercegovini, 43 u Bugarskoj, 363 u Srbiji, 24 u Crnoj Gori, 268 u Grčkoj i 193 u Rumuniji.
Što se tiče Srbije, prodaja odeljka u Albaniji, ne bi trebalo da utiče na poslovanje grupe. Na kraju 2012. godine „Delez grupa” imala je 363 prodavnice u Srbiji i 10.860 zaposlenih.
Osim toga, bilo je informacija i da lanac u Crnoj Gori ne posluje zadovoljavajuće, pa je i njegov opstanak pod kapom beogradske centrale bio pod znakom pitanja. Međutim, kako su nam sada rekli u centrali „Deleza”, čitava jugoistočna Evropa, uključujući i Crnu Goru, za njih je veoma obećavajuća.
– Maloprodajni kanali ovde nude jake mogućnosti za rast, a mi i dalje imamo prostora za unapređenje, na primer, u pogledu prisustva privatne robne marke. Samo u ovoj godini u Grčkoj, Srbiji, Rumuniji i Bugarskoj, zajedno sa Indonezijom, imamo u planu da otvorimo 150 prodavnica – navode u „Delezu”.
Što se tiče daljeg razvoja u Srbiji, za ovu godinu se ne precizira koliko će biti otvoreno novih objekata.
– Pored toga što smo usmereni na ubrzanje organskog rasta, fokus „Deleza” u Srbiji je na operativnoj efikasnosti, naročito na poboljšanju uslova nabavke, renoviranju naših objekata i ostvarivanju daljih sinergija unutar same grupe – kažu.
Jedan od najvećih projekata „Deleza” u Srbiji ove godine biće izgradnja velikog distributivnog centra. Kamen-temeljac biće položen 25. aprila u Staroj Pazovi, u blizini Beograda.
Belgijska „Delez grupa” kupila je pre dve godine od „Delte” lanac „Delta maksi” za 932,5 miliona evra. Kako je ovaj trgovac već poslovao u Grčkoj i Rumuniji, kupovinom „Maksija”, preuzimanjem radnji u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Bugarskoj stvoreno je tržište sa oko 50 miliona ljudi.
———————————————-
Još nema spajanja „Agrokora” i „Merkatora”
Iako je bilo najavljivano, još nema ništa od spajanja hrvatskog „Agrokora” i slovenačkog „Merkatora”. Ovo ujedinjavanje bi iz korena promenilo i „krvnu sliku” srpske maloprodaje, budući da bi podrazumevalo spajanje „Idee” i „Merkatora”. Pre svega mesec, dva činilo se da je stvar gotovo rešena, ali juče nam je iz samog vrha menadžmenta jedne od ove dve firme, na pitanje šta se dešava sa najavljivanim udruživanjem rečeno: „ko bi to više znao, iskreno”.
Ukoliko bi do udruživanja eventualno došlo, spojeni „Idea” i „Merkator S” (u čijem je sastavu i „Roda”) imali bi 290 prodavnica i time se opasno približili „Delezu” („Maksi”, „Mini maksi” i „Tempo”).
Slovenci, međutim, nikada nisu krili da ne žele Hrvatima da prodaju svoj najveći trgovinski lanac. Međutim, pitanje je koliko uprava može da zadržava prodaju, jer kako pokazuje finansijski izveštaj za 2012. godinu, celokupna „Merkator grupa” zabeležila je gubitak od 103,6 miliona evra. Nije, međutim, tajna da ni „Idea” ne stoji sjajno. „Agrokorov” „Konzum” u Hrvatskoj jeste iskazao dobit, ali njihov ogranak u Srbiji već godinama ima gubitke.
Politika