Trgovinski lanac “Delhaize” Srbija saopštio je da je upoznat s idejom uvođenja socijalne korpe, ali da ih Vlada Srbije nije informisala o bilo kakvoj konkretnoj inicijativi koja se odnosi na primenu te mere.
“Delhaize” Srbija veruje da je najbolji način obezbeđivanja nižih cena i više investicija kroz podršku Vlade i Ministarstva trgovine slobodnom tržištu u svim segmentima lanca od proizvođača do trgovaca, rečeno je za agenciju Beta u toj kompaniji.
Taj trgovinski lanac istakao je važnost predvidljivosti zakonodavstva u Srbiji kako bi se zaštitile i privukle investicije u zemlju.
“Delhaize” Srbija će nastaviti da vodi otvoren dijalog sa Vladom Srbije, navodi ta kompanija.
“Delhaize” navodi da je bio i ostao posvećen obezbeđivanju pristupačnih proizvoda za potrošače i da nije podizao cene posle prestanka važenja Uredbe o ograničenju marži u 2012. godini.
Ministarstvo trgovine je najavilo da će od početka aprila u trgovinama u Srbiji potrošačima biti ponuđeni proizvodi iz socijalne korpe po cenama nižim u proseku za oko 10 odsto.
U socijalnu korpu će ući 10 do 15 robnih grupa i trgovci će sami birati koje artikle će ponuditi po najpovoljnijim uslovima i koliki će biti popusti na taj proizvod.
Koncept socijalne korpe je, kako navode u Ministarstvu, sprovođenje deklaracije potpisane s trgovinskim lancima krajem prošle godine kojoj su pristupili najveći trgovinski lanci.
Deklaraciju su potpisali “Delhaize”, “Mercator”, Idea, DIS, “Veropulos”, Metro, “Gomex” i “Univerexport”, a iniciralo Ministarstvo trgovine.
Zasada je prodaju proizvoda iz socijalne kore počeo samo domaći trgovinski lanac DIS, koji je danas određene proizvode snizio za četiri do 18%, dok u drugim većim trgovinskim lancima u Srbiji još nisu mogli da kažu koji će proizvodi biti ponuđeni kupcima po nižoj ceni i kada.
Beta