Većina poljoprivrednika još vek smatra da su digitalne tehnologije preskupe za poljoprivredna gazdinstva, pa samim tim i nedostupne za prosečne proizvođače što nije tačno
Digitalizacija poljoprivrede je jedan od najvažnijih zadataka koji će se sprovoditi u budućnosti sa ciljem postizanja profitabilnije, rentabilnije i proizvodnje koja čuva životnu sredinu. Većina poljoprivrednika, međutim, još vek smatra da su digitalne tehnologije preskupe za poljoprivredna gazdinstva, pa samim tim i nedostupne za prosečne proizvođače što nije tačno.
Ono što mnogi od njih ne znaju je da ima puno digitalnih servisa koji su besplatni.
Najvažniji od njih je platforma AgroSens koju je razvio Institut Biosens, a poljoprivrednicima koji se registruju pruža mogućnost da prate stanje useva na svojim parcelama, planiraju i optimalizuju proizvodnju i slično.
Institut Biosens je pokrenuo i platformu Smart-AKIS koja poljopivrednicima pruža sve neophodne podatke o pametnoj poljoprivredi. Reč je o različitim senzorima koji analiziraju stanje vlage, zdravstveno stanje useva, dronovima koji omogućavaju selektivnu primenu preparata u usevima, sistemima za detekciju korova, određevanje stepena zrelosti useva..
Poljoprivrednici su generalno slabo informisani o ovim tehnologijama pa je u cilju njihovog obrazovanja na Institutu Biosens u Novom Sadu održana radionica u okviru projekta Smart-AKIS pod nazivom Od ideje do realizacije – kako da finansirate vašu inovaciju u poljoprivredi.
IoF 2020 i Diatomic
Tom prilikom predstavljeni su modeli finansiranja koji nude različiti fondovi, IPARD, a najavljeno je i otvaranje dva nova poziva za projekte u okviru poziva EU, Horizon 2020. – Reč je o projektima IoF 2020 i Diatomic, čijom realizacijom rukovodi naš Institut. Poziv za prvi projekat će biti otvoren polovinom juna, dok će drugi biti otvoren već polovinom ovog meseca i oba su namenjena finansiranju IT ideja koje će se realizovati u poljoprivredi, rekla je Milica Trajković iz Biosens instituta i dodala da je ovaj Institut već uspešno realizovao dva poziva, FRACTALS i KATANA na kojima je učestvovao veliki broj aplikanata iz zemalja Evropske unije i Srbije.
Da učestvovanje na ovim konkursima nije bauk potvrdio je Mirko Vlček, proizvođač organskih namirnica iz Pivnica koji je objasnio da je zajedno sa svojim prijateljima snimio film od dva minuta u kojem je objasnio da nameravaju da unaprede internet platformu preko koje trenutno prodaju proizvode i sa tim video klipom je konkurisao na KATANA poziv. Prošli su na konkursu i dobili sredstva što ih je, po njegovim rečima, iznenadilo jer je sam postupak konkurisanja bio jednostavan i nije zahtevao nikakvu dokumentaciju.