Zahvaljujući prekograničnom projektu udruženja iz Srbije i Mađarske kreirana je i pozicionirana Dunavska vinska ruta
Kroz program INTERREG – IPA CBC Mađarska – Srbija, Pokrajinskom sekretarijatu za kulturu krajem 2018. godine odobren je projekat pod nazivom “Kreiranje i pozicioniranje Dunavske vinske rute kao turističkog i kulturnog brenda u prekograničnoj regiji”, skraćeno – Dunavski put vina. Projekat je sproveden u partnerstvu sa Opštinom Sremski Karlovci i Udruženjem Fruškogorski klaster vinogradara i vinara “Alma Mons”, kao i sa partnerima iz Mađarske, Većem Županije Bač–Kiškun.
Osnovni cilj projekta bio je kreiranje zajedničkog, održivog turističkog i kulturnog proizvoda nastalog kombinovanjem vinskog i kulturnog turizma kroz brendiranje, marketing i promociju proizvođača vina iz regije Bač–Kiškun, kao i proizvođača vina sa teritorije Vojvodine (Fruška gora sa tokom Dunava i okolinom).
Ukupna odobrena vrednost projekta je 377.040 evra, a on je sproveden u periodu od 20 meseci, 2019. i 2020. godine.
Centralni deo projekta bio je izrada i stavljanje u funkciju broda za koji je zadužena Opština Sremski Karlovci. To je specijalizovan brod na kome će biti održana većina kulturnih i promotivnih programa čiji je cilj da, uz promociju vinskih puteva Vojvodine i Županije Bač–Kiškun, promovišu i kulturne kapacitete, kulturni turizam, revitalizaciju kulturnog nasleđa, podsticanje interkulturalnog dijaloga i međuregionalne saradnje, decentralizaciju kulture i reintegraciju AP Vojvodine u evropski kulturni prostor. Nakon završetka projekta brod ostaje u trajnom vlasništvu Opštine Sremski Karlovci, a po potrebi će ga koristiti i Pokrajinska vlada.
Pokrajinski sekretarijat za kulturu, u okviru projekta, vodio je brigu o brendiranju projekta, pripremi promotivnih materijala, izradi i mapiranju vinske rute i drugih kulturnih sadržaja, izradi i postavljanju info znakova, promociji projekta u okviru sajamskih manifestacija i blagovremenom odabiru i organizaciji programa kulture (izložbi, koncerata, nastupa folklornih ansambala, kao i promocija).
Udruženje Fruškogorski klaster vinogradara i vinara Alma Mons bilo je zaduženo za istraživački deo o vinskom turizmu u Bačkoj i Sremu.
Partneri iz Mađarske bili su zaduženi za zajedničku razvojnu i marketinšku strategiju. Sam projekat ima veliki uticaj na razvoj vinogradarstva, vinarstva, turističke ponude, očuvanje kulturnog nasleđa kroz različite manifestacije i razvoj partnerskih mreža u okviru projektnog partnerstava između Mađarske i Srbije.