Za promociju EU proizvoda u okviru i van Unije, 2017. na raspolaganju će biti budžet od 133 miliona evra. Deo sredstava će biti usmeren i na osvajanje novih tržišta.
Evropska komisija je usvojila promotivnu strategiju za poljoprivredne proizvode Evropske unije sa ukupnim buždetom 133 miliona evra u odnosu na prošlogodišnjih 111 miliona evra. Ovim sredstvima sufinasiraće se nekoliko programa, a najviše sredstava će biti usmereno za promociju u trećim državama kao što su Kina, Srednji Istok, Severna Amerika, Jugoistočna Azija i Japan. Ovako usmerena sredstva podržavaju ranije, ove godine, pokrenutu inicijativu komesara Hogana, diplomatske težnje u traženju novih tržišta i povećanju potrošnje poljoprivrednih proizvoda iz Evropske unije u inostranstvu.
Vraćajući se iz misije u Vijetnamu i Indoneziji evropski komesar za poljoprivedu i ruralni razvoj EU Fil Hogan pozdravio je najavljene programe posebno u kontekstu nedavnih teškoća na tržištu.
“Put u Aziju je bio deo napora za jačanje izvoza poljopirvredno-prehrambenih proizvoda. Uvoznici i potrošači u pokazali interesovanje u ovom delu sveta. Dalja ekspanzija naših promotivnih programa sledeće godine je takođe veoma važna jer će pomoći u stimulisanju rasta i radnih mesta u poljoprivredno-prehrambenom sektoru. Širom EU uočavamo da povećanje izvoza u vrednosti jedne milijarde evra podržava oko 14.000 radnih mesta. Posebno sam zadovoljan što to uključuje nove inicijative za jačanje proizvoda iz održive poljoprivrede”, rekao je Fil Hogan.
Poziv za ostvarivanje benefita usmerenog za promocije u 2017, biće objavljen u januaru sledeće godine. Organizije mogu da apliciraju svojim kampanjama u trogodišnjem trajanju, a biće sufinansirane od strane Evropske komisije u vrednosti 70 do 85 odsto.
Budžet za 2017 predstavlja jasno povećanje u poređenju sa 111 miliona evra u ovoj godini podrške date proizvođačima poljoprivedno-prehrambenih proizvoda EU. Promotivna kampanja 2016 je uspešno pratila svoj kurs, izabrani su krajnji korisnici sredstava i oni će biti u poziciji da njihova kampanja počne početkom sledeće godine. Odabrani programi kampanje, njih 60 su pojedinačni programi, a šest multiprogrami, pokazuju veću raznovrsnost i širi domet nego ikad ranije.
Zaista, oni pokrivaju 32 treće države u poređenju sa 23 koliko je bilo u poslednjoj godini, a dve glavne destinacije SAD i Kina imaju za cilj oblasti Njujorka i Pekinga. Proizvodi koji će se najviše reklamirati u kampanji su voće i povrće (30% programa), a prate ih meso (17%) i mlečni proizvodi (15%). To odslikava važnost promotivne politike podrške sektorima koji su u teškoj tržišnoj situaciji kao što su mlečni proizvodi i svinjsko meso.