Galenika Fitofarmacija je srpski proizvođač sredstava za zaštitu i ishranu bilja i postoji 65 godina. Ona je i prva domaća kompanija koja se bavi ovom delatnošću, a koja je počela da proizvodi i za tržište Evropske unije, Velike Britanije, balkanskih zemalja u okruženju kao i Ujedinjene Arapske Emirate i Iran
Prema rečima Igora Petkovića, menadžera za razvoj ino tržišta, ideja o proširenju na druga tržišta nastala je još 2010. godine. Prvi, neophodni korak ka otvaranju novih tržišta bio je formiranje registracionih dosijea u skladu sa zahtevnim evropskim regulativama.
”Formiranje registracionih dosijea traži značajna, višegodišnja ulaganja resursa, kako finansijskih, tako i ljudskih. Strogi, evropski zakoni inicirali su detaljna ispitivanja naših proizvoda kako bi se dokazalo da poseduju neophodan evropski kvalitet. Višegodišnja ispitivanja karakteristika naših proizvoda pod kojim se podrazumevaju fizičko-hemijske osobine, biološka efikasnost, ekotoksikološka i toksikološka svojstva, utvrdila su da su zadovoljeni najstroži registracioni kriterijumi u svetu”, objašnjava Petković.
Nakon dobijanja prve registracije, 2016. godine, kvalitet proizvoda kompanije Galenika Fitofarmacije prepoznat je od strane poljoprivrednih proizvođača širom sveta. Trenutno, kompanija snabdeva poljoprivrednike u 25 zemalja širom sveta.
Prioritet kompanije je prisutnost na tržištima zemalja članica Evropske unije, pa je tako Galenika Fitofarmacija prisutna u Španiji, Portugalu, Belgiji, Holandiji, Italiji, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Austriji, Sloveniji, Mađarskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Grčkoj, Kipru i Irskoj. Proizvodi Galenika Fitofarmacije mogu se pronaći i u Velikoj Britaniji, Albaniji, BiH, Crnoj Gori, Moldaviji i Severnoj Makedoniji. Pored toga, Galenika Fitofarmacija je prisutna i na tržištima van Evrope, tako da proizvode Talisman, Polux i Promesu možete naći i u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Iranu. Ukupan broj registracija koje Galenika Fitofarmacija poseduje na inostranim tržištima je 96.
”U narednom periodu, Galenika Fitofarmacija nastavlja rad na proširivanju portfolia shodno trenutnim ambicijama, a plan je da do 2025. godine portfolio broji 20 proizvoda. Pored toga, radimo i na proširivanju mreže zemalja u kojima su proizvodi prisutni kako bi poljoprivrednim proizvođačima omogućili primenu visoko kvalitetnih proizvoda poreklom iz Srbije”, kaže Petković.