Proizvodnja prehrambenih proizvoda na tradicionalan način je “srpsko zlato” i neophodno je pomoći domaćem malom proizvođaču, kaže državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine Željko Radošević.
Radošević je, na konferenciji na kojoj je predstavljen Sajam etno hrane i pića, koji počinje sutra i trajaće do 29. novembra na Beogradskom sajmu, istakao da je zaštita geografskog porekla i brendiranje proizvoda veoma važan proces za izlazak ovih prozivoda na zahtevna međunarodna tržišta
Cilj sajma, na kojem će učestvovati oko 350 izlagača sa oko 1.500 različitih prehrambenih etno proizvoda, jeste predstavljanje manjih poljoprivrednih i prehrambenih proizvođača i njihovih proizvoda koje prave na tradicionalan način, kako bi se stvorili novi brendovi i pronašla nova tržišta.
Srbija, smatra Radošević, ima veliki potencijal u ovom segmentu a tradicionalni način proizvodnje, kvalitet, poštovanje međunarodnih standarda i ekskluzivnost proizvoda omogućiće ovim proizvođačima konkurentnost njihovih proizvoda i doneti nova tržišta.
Prema rečima sekretara Udruženja za poljoprivredu Privredne komore Srbije, koja je jedan od sponzora ovog sajma, Nenada Budimirovića, Srbija jeste lider u proizvodnji hrane u CEFTA regionu, ali ukoliko želi da izađe na zahtevna tržišta EU ili arapskih zemalja, mora pomoći malim proizvođačima.
Predstavnik Privredne komore Beograda, koja je takođe sponzor sajma, Velimir Radojević, ocenio je da je Sajam etno hrane i pića u Beogradu najznačajnija manifestacija te vrste ne samo u zemlji već i u regionu.
Osnovna poslovna ideja vodilja Sajma etno hrane i pića sadržana je u radnom sloganu “Utemeljenje robne marke etno proizvoda”, što u marketinšskom smislu znači “uvođenje u svet brendova”.
Taj proces podrazumeva obezbeđivanje prvo tržišnih i marketinških, a potom i institucionalnih uslova da tradicionalni, autohtoni i proizvodi sa ovdašnjim geografskim poreklom, najčešće pripremani u skladu sa vekovnom tradiciojom, postanu priznate robne marke, brendovi sposobni da pronađu put i opstanu na tržištima, kazala je predstavnik Beogradskog sajma Mirjana Lukić.
Na sajmu će biti predstavljeni domaći proizvođači po regionima, samostalno će izlagati Victoria ruts iz Bugarske, a predstaviće se i izlagači iz Rumunije, Grčke, Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Ruske Federacije i Italije, navela je ona.
Manifestacija je, pre svega, namenjena distributerima, nabavljačima hotela i trgovinskih lanaca, vlasnicima restorana, trgovinskih radnji, šefovima kuhinja, profesionalnim gastronomima, kupcima iz inostranstva.
U okviru Sajma etno hrane i pića, tradicionalno će biti organizovan bogat stručan i prateći program, biće upriličena izložba rukotvorina a poslednjeg dana sajma i revija torti.
U cilju prepoznavanja novih srpskih brendova, žiri sastavljen od eminentnih stručnjaka iz ove oblasti oceniće eksponate u 12 robnih grupa i 21 podgrupi i dodeliti diplome i priznanja.
Sajam je otvoren od 10 do 19 sati, za poslovne posetioce ulaz je besplatan a za ostale zainteresovane građane ulaznica košta 250 dinara (za grupne posete 150 dinara). Cena parkinga je 100 dinara po satu.
b92