Evropska komisija će 2020. godine izdvojiti 200,9 miliona evra za finansiranje promotivnih aktivnosti za poljoprivredno-prehrambene proizvode Evropske unije u zemljama članicama i inostranstvu
Politika EU o promociji poljoprivredno-prehrambenih proizvoda kreirana je tako da pomogne sektoru da iskoristi sve veće i sve dinamičnije globalno poljoprivredno-prehrambeno tržište, podigne svest o šemama kvaliteta uključujući organske proizvode i pomogne proizvođačima ukoliko se suoče sa poremećajima na tržištu.
Prema rečima evropskog komesara za poljoprivredu i ruralni razvoj Fila Hogana, ugled Evrope u poljoprivredno-prehrambenim proizvodima nema premca. ”EU nije slučajno najveći svetski izvoznik hrane. Naša politika promocije sa sve većim budžetom podržava proizvođače iz EU u promociji njihovih proizvoda i u EU i van nje, ali i u suočavanju sa poteškoćama na tržištu. Postojeći trgovinski sporazumi takođe stvaraju uslove za povećanje izvoza na rastuća tržišta. Nedavni zaključak bilateralnog sporazuma između EU i Kine o geografskim oznakama još je jedan primer rada Komisije na stvaranju mogućnosti za proizvođače i visokokvalitetne EU proizvode”, objašnjava Hogan.
“U 2020. godini više od polovine budžeta (118 miliona evra) biće namenjeno kampanjama na tržištima van EU u zemljama poput Kanade, Kine, Japana, Koreje, Meksika i Sjedinjenih Država. Prihvatljivi sektori za kampanje uključuju mleko i sir, masline i maslinovo ulje i vina.
Očekuje se da će odabrane kampanje povećati konkurentnost i potrošnju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u EU i povećati tržišni udeo u ciljanim zemljama.
Kampanje će takođe informisati EU i svetske potrošače o različitim šemama kvaliteta i etiketama EU kao što su geografske oznake ili organski proizvodi.
Dodatni fokus kampanje biće isticanje visokih standarda bezbednosti i kvaliteta, kao i raznolikost i tradicionalni aspekti poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU.
Konačno, u Evropskoj uniji fokus će biti na promociji zdrave ishrane i povećanje, u okviru uravnotežene ishrane, konzumiranja svežeg voća i povrća.
Pozivi za predlaganje predstojećih kampanja 2020. biće objavljeni u januaru. Širok spektar organizacija, poput trgovinskih, organizacija proizvođača i poljoprivredno-prehrambenih grupa odgovornih za promotivne aktivnosti, ispunjava uslove za podnošenje svojih predloga.
agronews