Direktor i osnivač kompanije Foodland Vaso Lekić izjavio je da ta kompanija ove godine planira izvoz u vrednosti od šest miliona evra, što je povećanje za 50 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Lekić je, u izjavi Tanjugu, istakao da je u prošloj godini 70 odsto proizvodnje Fudlenda išlo na domaće tržište, a 30 odsto u izvoz.
“Već iduće godine će prihod od izvoza da bude preko 50 odsto u našem poslovanju, što nas čini prilično stabilnom i ujednačenom kompanijom koja vidi svoje velike potencijale u izvozu, ali i na domaćem tržištu”, naveo je on.
“Mi svakako želimo da na srpskom tržištu stojimo čvrsto sa obe noge i u budućnosti, i tu planiramo rast na realnom nivou koji je primeren današnjoj situaciji, i na svu sreću tu sada imamo dobrih pomaka”, dodao je Lekić.
On je napomenuo da je Fudlend prošle godine ostvario promet od 11,2 miliona evra, a plan za ovu godinu je 13 miliona evra.
“Opšta je situacija nelikvidnosti i biće potrebno vreme za raščišćavanje situacije na tržištu. Mi pokušavamo da opstanemo kao validni igrači koji će se snaći u krizi i zato se, korišćenjem svih svojih izvora, trudimo da budemo efikasnija, produktivnija i organizovanija kompanija”, naveo je Lekić.
On je podsetio da je Fudlend prošle godine uložio 3,5 miliona evra u novu fabriku za preradu voća i povrća u selu Igroš, kod Brusa, i sada nastavlja s dodatnim proširenjem kapaciteta i opreme. Prema Lekićevim rečima, ta kompanija trenutno izvozi u 25 zemalja sveta, i prvo izvozno tržište je Rusija, a proizvodi se plasiraju i u Australiju, Japan, SAD, i brojne evropske zemlje.
“Samo da na tim tržištima potencijalno razvijete posao, etablirate se i napravite stabilan biznis je već ogroman rad. Mi naše strategije sada tako koncipiramo da dubinski razradimo tržišta koja već snabdevamo, pravimo planove za nova tržišta, ali nije nam bitan samo broj, već pre svega da kvalitetno odradimo posao”, istakao je on.
Lekić je podsetio da je najjači brend Fudlenda “Bakina tajna”, kao premijum brend s tradicionalnim srpskim proizvodima, kao što su ajvar, slatko, pekmez, sokovi, i oni se prilagođavaju svetskim trendovima kada je u pitanju proizvodnja hrane.
“Naš drugi brend je Amfisa gde pokušavamo da se etabliramo s mediteranskim dijetalnim specijalitetima, i u budućnosti portfolio kompanije gradićemo najviše na ta dva brenda”, rekao je on.
Lekić je najavio da će u aprilu biti lansirana Organika kao podbrend “Bakine tajne”, u okviru koje je uobličen koncept zdrave, organske, tradicionalne hrane od autohtonih sorti iz Srbije.
“Ako mislimo da se uputimo ka svetskim tržištima, profitabilnost nam jedino može doneti kvalitet, kako sirovinske baze tako i proizvoda koje stvaramo”, zaključio je on.
Tanjug.