Nakon pada izvoza na početku krize, 2009. godine, francuski proizvođači vina su u prošloj godini zabeležili rekordnu vrednost izvoza od 5,6 milijardi evra.
To je bio rezultat prosečnog rasta od devet odsto godišnje u periodu 2009-2012, uglavnom zahvaljući luksuznim brendovima i rastu prodaje na azijskom tržištu.
Kako prenosi francuski list Ekspres, ovo povećanje izvoza duguje se uglavnom prodaji luksuznih marki vina koje koštaju više od 20 evra po boci, a koja je u ukupnom rastu izvoza učestvovala sa 50 odsto.
Vina srednje kategorije (2-20 evra) učestvovala su sa preostalih skoro 50 odsto u ukupnom rastu vrednosti izvoza, zahvaljujći porastu količine, dok je treća kategorija (po ceni ispod dva evra) dala marginalni doprinos ovom rastu.
Što se regionalne prodaje tiče, u periodu između 2009. i 2012. prodaja vina na azijskom tržištu zabeležila je rast od 30 odsto u proseku godisnje, dok je u Evropi on iznosio šest odsto. U 2012. Azija je učestvovala sa 27 odsto u ukupnoj prodaji francuskih vina, dok je u 2009. taj procenat iznosio 17.
Segment luksuznih vina činio je 41 odsto celokupne vrednosti prodaje na azijskom tržištu, prema 27 odsto u 2009. Kina, zajedno sa Hongkongom, predstavlja glavno azijsko tržište i drugu svetsku destinaciju za francuska vina.
Izvoz vina i žestokih pića iz Francuske nastavio je rast i u prvoj polovini 2013, tako da je njegova ukupna vrednost u ovom periodu iznosila 5,1 milijardu evra, što je za 14 odsto više nego u prvom polugodištu 2012.
Tanjug