Jedna od vodećih svetskih medijskih kuća Fruitnet, okupiće po 4. put internacionalne aktere u oblasti svežeg voća i povrća na Forumu za jugoistočnu Evropu, 6. i 7. novembra u Beogradu. Konferencija je posvećena istraživanju novih mogućnosti ovog regiona u oblasti proizvodnje voća i povrća, sa posebnim osvrtom na tehnologiju, sorte, tržišta i saradnju
Fruitnet Forum South-East Europe, kao jedan od vodećih međunarodnih događaja umrežavanja u industriji proizvođača svežeg voća i povrća, opet se održava u Beogradu, 6. i 7. novembra. Na njemu će učestvovati regionalni i međunarodni stručnjaci iz sektora uzgoja voća i povrća, istaći će se nove strategije za privlačenje investicija, jačanje saradnje, poboljšanje kvaliteta i proširenje na nova tržišta.
Kao izvor svežeg voća i povrća, region Jugoistočne Evrope ubrzano dobija na značaju, a Ivana Marković iz kompanije Seedev predstaviće pregled investicionog tržišta u regionu, uključujući obuhvaćene mogućnosti i rizike.
Ovogodišnji događaj će posebnu pažnju usmeriti na sektor bobičastog voća, a Hans Liekens iz uzgajališta Fall Creek Farm & Nursery sa sedištem u SAD, pružiće uvid u razvoj najboljih sorti borovnica, dok će Irakly Partsvania iz gruzijske grupacije Vanrik Agro istaći uzbudljiv potencijal za uzgoj merale, poznate i kao aronika ili divlja mušmula.
Jo Lambrecht iz belgijske zadruge BelOrta, razmotriće koristi koje pruža saradnja za postizanje najboljeg povraćaja na investicije uzgajivača, dok će Yiğit Gökyiğit iz kompanije Alanar govoriti o iskustvima turskih izvoznika u otvaranju novih tržišta, uključujući tržišta u Istočnoj Aziji.
Ioannis Nanos sa Univerziteta Makedonija, govoriće o prednostima koje tehnologija „lanca blokova“ može ponuditi sektoru voćarstva i povrtarstva u regionu, a Steve Barker iz britanske kompanije Jupiter Marketing predstaviće rad te kompanije na proširenju poslovanja u Jugoistočnoj Evropi, uključujući Grčku.
Događaj će se zaključiti okruglim stolom o trenutnim trendovima i budućim usmerenjima regiona u oblasti proizvodnje svežeg voća i povrća. Među govornicima biće i Miloš Milovanović iz Organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija, Julka Toskić iz marketinške agencije Agrobrand iz Srbije, Radu Niculescu iz rumunske kompanije MerryBerry specijalizovane za bobičasto voće, kao i Peter Perendi iz kompanije Tesco Central Europe, maloprodajnog trgovačkog lanca.
Tokom celokupnog događaja, B2B Café će prisutnim delegatima omogućiti da se lično susretnu i razmotre poslovne mogućnosti sa međunarodnim kupcima iz zemalja kao što su Kina, Singapur, Ujedinjeno Kraljevstvo i Mađarska.
agronews