Sve je više potrošača koji traže svinjetinu od svinja koje su imale srećan život ili bar “podnošljiv” pre nego što su završile na tanjiru.
Kako prenosi Njujork tajms, velike kompanije, poput Mekdonaldsa uključuju se u ovu akciju i preduzimaju korake kako bi svinje imali što bolje uslove tokom uzgajanja. To podrazumeva postepeno zatvaranje obora odnosno izvođenje svinja na pašnjake jer su životinje na zelenim površinama – srećnije.
Broj onih koji uzgajaju svinje na pašnjacima salno raste, ali ipak još je mnogo prepreka između pašnjaka i tržišta za male proizvođače, nedostaju klanice a i veća je cena takve svinjetine.
Međutim, postoje grupe koje su spremne da koordiniraju ponudom i tražnjom kako bi olakšali poslovanje malim proizvođačima.
“Mi pokušavamo da edukujemo kupce i poljoprivrednike međusobno”, kaže šef Udruženja uzgajivača priodne hrane iz Severne Karoline koji predstavlja oko 30 malih preduzeća.
“Kupci moraju da shvate da mi nismo Volmart koji ima gotova rebarca i samo čekamo na njih, s druge strane moji farmeri moraju da shvate da nam treba stabilna i stalna ponuda svinja”.
b92