Na pitanje da li srpski prehrambeni proizvodi imaju kvalitet i kvantitet koji je potreban Kini, iz kineske ambasade odgovaraju da su srpski mlečni proizvodi, proizvodi od mesa, voće, vino i drugi veoma popularni među kineskim potrošačima
Srbija, kao veliki poljoprivredni proizvođač, ima mnogo toga da ponudi na međunarodnom tržištu, od velikih količina pšenice i kukuruza, do ekskluzivnih proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom.
Međutim, tržište Kine je specifično, a takve su i neke procedure u vezi sa izvozom, pogotovo hrane, u tu zemlju. Najznačajniji proizvodi u izvozu u Kinu prošle godine su bili meso (1.654 tone), sojino i suncokretovo ulje, vino, cigarete i proizvodi od duvana, voće, pivo, hleb i peciva, sokovi od voća i povrća i mnogi drugi.
Ukupna vrednost izvoza prehrambenih proizvoda iz Srbije u Kinu u 2019. iznosila je svega 10,5 miliona dolara. Ipak, to je 3,7 puta više nego 2019. i čak 5,3 puta više od petogodišnjeg proseka. Vrednost izvoza u Kinu u 2019. čini 0,3 odsto vrednosti ukupnog izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Srbije. Iz Ambasade Kine u Srbiji kažu da je razlog to što je tradicionalno srpska industrija prehrambenih proizvoda okrenuta ka evropskim zemljama.
Međutim, poslednjih nekoliko godina, izvoz srpskih proizvoda u Kinu se konstantno povećava. Kako kažu u ambasadi, Kina ima veliko tržište koje prihvata visokokvalitetnu hranu iz Srbije.
Na pitanje da li srpski prehrambeni proizvodi imaju kvalitet i kvantitet koji je potreban Kini, iz ambasade su rekli da su srpski mlečni proizvodi, proizvodi od mesa, voće, vino i drugi veoma popularni među kineskim potrošačima. “Trenutna potražnja za svinjetinom i sojom je naročito velika”, naveli su iz kineske ambasade.
Jedno da važnijih pitanja jeste i veličina kineskog tržišta.
Poslednjih godina sve više kineskih kompanija dolazi u Srbiju u potrazi za mogućnostima investiranja i saradnje, a među njima je i mnogo kompanija koje se nadaju da će uspostaviti saradnju u oblasti proizvodnje hrane. Istovremeno, i srpski proizvođači hrane kontaktiraju ambasadu Kine u Srbiji zainteresovani da svoje proizvode prodaju u Kini.
“Mi ih upoznajemo sa tržišnim uslovima prehrambenih industrija obe zemlje, relevantnim trgovinskim politikama i odgovarajućim procedurama potrebnim za izvoz u Kinu, i pomažemo kompanijama iz obe zemlje da stupe u međusobni kontakt i ostvare saradnju”, navode iz kineske ambasade.
Poručuju i da srpske firme mogu dodatno da poboljšaju svoju promociju na kineskom tržištu i objašnjavaju da su na poslednja dva Međunarodna uvozna sajma u Šangaju srpski proizvođači vina imali zapažen nastup koji je rezultirao potpisivanjem Sporazuma o saradnji sa kineskim partnerima.