Domaći prehrambeni proizvodi imaju kapacitet za izlazak na strana tržišta, a interesovanje za uvoz hrane iz Vojvodine pokazali su i predstavnici japanskih kompanija, saopšteno je u Novom Sadu povodom završetka programa za povećanje konkurentnosti u prehrambenoj industriji Vojvodine.
VIP fond je taj program realizovao u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA), pri vladi Japana, koji je, kako je istaknuto na konferenciji za novinare, domaćim preduzećima zainteresovanim za izlazak na strana tržišta doneo konkretnu i direktnu podršku. Vojvodini je doneo iskustvo u sektoru prerađivačke prehrambene industrije, a VIP fondu nova saznanja o načinu poslovanja japanskih firmi i mogućnosti izvoza na njihovo tržište, rekla je direktorka VIP fonda Emilija Stefanović. Mi smo kroz ovaj program naučili više o tome kako funkcioniše japanska privreda, ali smo se bolje upoznali i sa domaćim kompanijama i stanjem u ovom sektoru, naglasila je. Kako je dodala, VIP fond i kompanija Nektar imali su podršku agencije JICA i za odlazak na sajam Fudeks, koji je u martu održan u Tokiju, kako bi ispitali mogućnost izvoza domaćeg poljoprivrednog proizvoda na azijsko tržište. Tom prilikom organizovani su i sastanci sa predstavnicima japanskih kompanija za koje je procenjeno da bi mogle biti zainteresovane za uvoz prehrambenih proizvoda iz Vojvodine, navedeno je u saopštenju VIP fonda.
Uz ocenu da naše firme imaju veliki izvozni potencijal, direktor kancelarije JICA za Balkan Abe Tošija izrazio je zadovoljstvo zbog uspešno završenog projekta, ali i činjenice da je odlazak u Japan na sajam Fudeks doneo konkretne rezultate.
Dnevnik