Da bi srpski poljoprivrednici ojačali svoje izvozne kapacitete i postali konkurentni na evropskom tržištu, njima pre svega trebaju investicije u proizvodne kapacitete. Država tu često pomaže, ali nije sve u pomoći, potrebno je poznavanje propisa i uslova koji vas vode do evropskog tržišta
Kako da srpski seljak što lakše stigne do evropskog tržišta? Koji su to standardi kvaliteta i procedure koje treba znati pre izvoza? – neke su od tema koje su agro kompanije mogle da čuju na treningu u Edukativnom centru Poljoprivredne stručne službe u Somboru.
Da bi srpski poljoprivrednici ojačali svoje izvozne kapacitete i postali konkurentni na evropskom tržištu, njima pre svega trebaju investicije u zalivne sisteme, protivgradne mreže, hladnjače, savremene mašine za pakovanje. Država tu često pomaže, ali nije sve u pomoći, pre svega potrebno je poznavanje propisa i uslova koji vas vode do evropskog tržišta, čulo se na trening programu “Podrška razvoju izvoznih kapaciteta agrobiznis kompanija”.
Prema rečima Gorana Živkova, vođe treninga, mi imamo poljoprivrednike koji znaju da proizvode, ali im treba ta neka nova tehnologija i bolja priprema proizvoda, da bi mogli da povećamo svoj iznoz na ta tržišta. ”Mi imamo značajne rezultate u određenim sektorima kao što je voćarski – jabuka, malina, trešnja višnja, gde smo mi među pet izvoznika u Evropi, ali je pitanje kako da ostali sektori kao što je povrtarstvo, nađu svoje mesto na inostranom tržištu”, kaže Živkov.
Trening program je deo aktivnosti u okviru projekta “Pomoć za trgovinu – podrška razvoju proizvodnih kapaciteta agroindustrijskog sektora u Srbiji” koji finansira Vlada Ruske Federacije, a koji implementira Program za razvoj Ujedinjenih nacija.