Iako je državni dinar za poljoprivrednike sve posniji, naročito za ratare, posao koji im predstoji svakako je obnova registracije poljoprivrednih gazdinstava.
Izmenama Zakona o podsticajima država je htela da u planiranju budžeta, pa i agrarnog, zna stanje na terenu kako on ne bi bio probijen kao što je to bilo prethodnih godina.
Po tome se svakako izdvaja, prošla, 2015. godina, kada su činovnici u Ministarstvu poljoprivrede promašili subvencije za deset milijardi dinara.
Dakle, pravo na podsticaje u ovoj godini imaće gazdinstva koja postoje u registru na dan 31.12.2015. godine. Zemljišni fond koji će subvencionisati mora na taj dan da se nalazi u registru u Upravi za trezor. Novo vlasništvo nad zemljištem kao i zakup registrovana poljoprivredna gazdinstva će moći da upišu tek prilikom obnove registracije. Ona počinje 1.marta i trajaće do kraja tog meseca. Na to novo zemljište koje su prijavili prilikom obnove registracije pravo na subvencije poljoprivrednici će imati tek u narednoj, 2017. godini. Dalje, država će za subvencije u 2017. “prepoznavati” parcele koje se nalaze u registru u Upravi za trezor na dan 30.09.2016.
Iz državnog aparata se poljoprivrednicima savetuje da kada je reč o isteku ugovora o zakupu u svakom slučaju kontaktiraju Upravu za trezor. Pitanje je kako se u upravi kojoj pripadaju poljoprivrednici postojeći program briše iz registra u zavisnosti od datuma isteka ugovora. Praksa je bila, bar do sada, da ugovori koji ističu do 31.10. budu automatski izbrisani iz zemljišnog fonda. Pretpostavlja se da ugovori koji su istekli poslednjeg dana prošle godine neće biti izbrisani po automatizmu pa je neophodno da iste regulišete prilikom obnove registracije.
Registracija poljoprivrednog gazdinstva
Za “taze” poljoprivrednike, ili bar za one koji prvi put registruju gazdinstvo ove godine najvažnija novost je da će subvencije moći da ostvare tek sledeće, 2017. godine.
Kao i prethodnih godina, potrebne obrasce za registraciju poljoprivrednici mogu dobiti u Upravi za trezor. Potrebna dokumenta za otvaranje novog poljoprivrednog gazdinstva su: kopija lične karte nosioca gazdinstva, kopije ličnih karata članova (pod uslovom da se i oni prijavljuju u gazdinstvo), list nepokretnosti, otvoren namenski račun u banci, izvod iz centalne baze registra o obeležavanju životinja i po potrebi, ostali dokumenti. Reč je o ovlašćenju za zastupanje, izjavi o privremenom nosiocu u slučaju smrti nosioca gazdinstva, izjava o imenovanju nosioca od strane članova poljoprivrednog gazdinstva.
Registracija novog poljoprivrednog gazdinstva se odvija tokom cele godine, ali se za korišćenje podsticaja uzima stanje na dan 30.09. tekuće godine.