Na panelu “Konditorska industrija u Srbiji” u okviru Kopaonik biznis foruma rečeno je da je to industija koja “ima šta da kaže. Vladmir Čupić, direktor predstavništva Atlantik grupe za Srbiju rekao je da je ova industrija jedna od najjačih u zemlji, iako na prvi pogled to možda tako ne izgleda
Kako kaže, ona je u velikoj meri deo internacionalnih sistema i suočena je sa međunardonom konkurencijom i nema izbora nego da se sa njom bori. “To je skriven dragulj srpske privrede koji se prepoznaje po tome što je industrija sa najvećim potencijalom rasta”, dodao je on.
Kako kaže Nenad Miščević, generalni direktor kompanije PepsiKo za područje Zapadnog Balkana i Baltičkih zemalja, ova industrija je potcenjenja, a “proizvodnja automobila je posao”. “Ipak, rezultati konditorske industrije donose zlatne medalje, a to je nešto na šta bi trebalo da budemo ponosni”, rekao je on i dodao da oni kao predstavnici konditorske industrije ne prezentuju samo svoje firme već i svoju zemlju. “Mi smo reprezentacija Srbije, u njenom najboljem izdanju”, rekao je Miščević.
Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi rekao je da je sledeći korak ulaganje u razvoj i kadrove koje sada, na žalost, nemamo. On je naveo da je bitno spomenuti i tzv. Kosovo i otežanu trgovinu koja je usporila rast industrije. “Bitno je to pomenuti, jer je to nešto što je možda donelo najviše štete industriji, i to smo uspeli da nadomestimo”, rekao je Stajković objasnivši da je taj rast došao iz izvoza na neka druga tržišta.
Naveo je da je ova industrija prešla određene teške faze i prešla u novu fazu, ulaganja. Ipak, ističe da je industrija pakovanja tek u razvoju i da zaostaje za svetom. Unapređenje tog sektora pomoglo u daljem razvoju industrije i doprinelo izvozu, dodao je.
Kako kaže Stojan Kemera, menadžer kompanije Bari Kalebo za Jugoistočnu Evropu, srpski konditorski segment je pokazao da je otporan na nedaće, kroz devedesete, tranziciju 2000-ih godina i da nasleđe i tradicija nose težinu. Bojan Knežević iz Jafe rekao je da dobri rezultati nisu garancija da će oni biti postignuti i u budućnosti. Kako je naveo, pitanje održivosti je bitno, jer kada izgubite jednom poziciju na tržištu ne možete da je vratite, već samo da gradite novu. Istakao je da Srbija ima dobu industriju koja “ima šta da kaže”.
Direktor Centralnih finansija za Srbiju i Makedoniju Atlantik Grupe Zoran Daljević ukazao je na važnost inovacija i novih tehnologija.
”Mi kroz tehnološke inovacije razvijamo nove proizvode konditorske industriije, koja ostvaruje suficit“, rekao je Daljević, ističuhi da ta industrija više izvozi nego uvozi i da to daje perspektivu za dalji razvoj.