Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo raspisaće, u narednih nekoliko dana, jedanaest konkursa namenjenih unapređenju poljoprivrede u Vojvodini, najavio je na sastanku sa predstavnicima vojvođanskih lokalnih samouprava, potpredsednik Vlade Vojvodine i pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo Goran Ješić.
On je istakao da će sa novim kreditnim ciklusom početi i novi sistem finansiranja vojvođanske poljoprivrede, koji će biti usaglašen sa principima finansiranja u Evropskoj uniji, kako bismo bili spremni da privučemo evropske pare u našu poljoprivredu.
“Prvi put, od ove godine, realizovaćemo jednu značajnu meru za razvoj voćarstva u našoj pokrajini, a to je podizanje zaštitnih mreža, kojima će biti obuhvaćeno preko 200 hektara. Pored toga, 100 hiljada hektara će biti pokriveno sistemima za navodnjavanje, a uvedene su i nove mere u povrtarstvu, gde vidimo veliki potencijal i povećanje profita po hektaru za naše poljoprivredne proizvođače”, rekao je Goran Ješić.
I ove godine biće ulagano u ruralni razvoj, odnosno vodovod, kanalizaciju i niski napon u vojvođanskim selima. Zadržani su i programi koji se odnose na komasaciju i poljočuvarske službe, koje su korisne i veoma potrebne u cilju zaštite poljoprivrednih proizvoda u ataru.
Ješić je prezentovao ideju o tome da se u svim opštinama u Vojvodini napravi nešto što će biti vrhunski domaći proizvod od mleka i mesa, koji će biti proizveden upotrebom vrhunske tehnologije, pod kontrolisanim uslovima od ishrane do plasmana u prodavnicu. Za početak je dogovoreno, da poljoprivredni proizvođači u deset opština, koji imaju problem plasmana svojih proizvoda zbog monopolan na tržištu, svoje proizvode prerade u zajedničkim klanicama i mlekarama, te da taj proizvod, vrhunskog kvaliteta, ponude građanima.
“Važno je da ulažemo u standardizaciju proizvodnje, kako bismo izbegli problem plasmana naših proizvoda na tržište zemalja koje su usvojile standarde više od naših”, istakao je Ješić, osvrnuvši se na aktuelni problem plasmana jabuka na rusko tržište.