Lidlova vina muče Agrokor
Hrvatski privrednici i trgovci tvrde da nisu zaštićeni od strane konkurencije. Agrokor strahuje od francuskih vina koja se prodaju u Lidl marketima.
Na skupu trgovaca i proizvođača iz poljoprivredno-prehrambene industrije – “Magros 2013”, hrvatski privrednici požalili su se da su u proteklih deset godina veliki trgovinski lanci stigli u Hrvatsku, doneli jaku konkurenciju stranih proizvoda, dok Hrvatska nije zaštitila domaću proizvodnju.
“Preduzetnici u maloprodaji bili su prepušteni sami sebi. Domaća trgovina svoj je rast finansirala po kamatnim stopama od 5, 6 pa i 8 posto, a neki su, da bi spasili glavu, to činili iz kratkoročne likvidnosti”, rekla je Ljerka Puljić, viša izvršna potpredsednica koncerna Agrokor i predsednica Udruženja trgovine Hrvatske privredne komore.
“Istovremeno je u Hrvatsku ušla strana konkurencija s nižom cenom kapitala i u startu je imala veću konkurentnost koju smo mi onda morali osiguravati na drugoj strani nižim platama i kroz dogovore s partnerima čije proizvode prodajemo. To je razlika u konkurentnosti koju je teško nadoknaditi”, istakla je ona.
U celom tom izazovnom okruženju, dodala je Puljićeva, izuzetno je važno partnerstvo domaćih proizvođača i trgovaca jer su s druge strane jaki globalni igrači koji vrlo vešto upravljaju svojim proizvodima, piše “Jutarnji list”.
“Svi su pojačali konkurenciju brendova iz Evrope pa vidimo brojne reklamne kampanje u kojima ‘Italija pozdravlja Hrvatsku’, pa ‘Francuska pozdravlja Hrvatsku’. Ja se znojim već nedelju dana jer čekamo francuska vina koja se reklamiraju i mi sad kao najveći proizvođač vina moramo štimati marže”, poručila je Puljićeva.
Ona je otvoreno upitala austrijski Špar, čiji su predstavnici učestvovali na skupu, zašto, na primer, nisu uzeli 10 hrvatskih proizvoda i u Austriji, u trenutku ulaska Hrvatske u EU, napravili veliku reklamnu kampanju kojom bi oni pozdravljali Hrvatsku.
Jutarnji list