Britanska pivara Redwell Brewing uspela je da postigne dogovor s Red Bullom u vezi sa sličnim nazivom.
Mala britanska pivara Redwell Brewing uspela je da postigne dogovor s proizvođačem energetskog pića Red Bull. Austrijska firma je ozbiljno zamerila Britancima na sličnosti naziva firmi.
Britanska pivara je dobila brojne poruke podrške iz čitavog sveta, a publicitet koji je ovaj proces dobio je, zapravo, samo pomogao pivarima.
Redwell Brewing je, kao i sve male firme, svoje ime gradio polako. To je bar bio plan dok vlasnici Patrick Fisher i Amy Hancock nisu pokušali da registruju ime svoje kompanije kao robnu marku.
Uprkos tome što zapošljavaju samo šest ljudi i prodaju blizu 5.000 boca piva sedmično, proizvođač energetskih pića Red Bull je zapretio tužbom ukoliko ne promene ime.
Vlasnici reči “red”
Redwell je, kako su rekli, suviše slično Red Bullu.
“Nismo mogli da verujemo kada se to desilo. Red Bull je očigledno ogromna kompanija, s ogromnim sredstvima. Rekli su nam da su vlasnici reči ‘red’ i svega što eventualno podseća na njihovo ime. Bio je to baš mračan momenat i za trenutak smo pomislili da je sve propalo”, kaže Fisher.
Kompanija je dobila ime po jednoj ulici u centru Norwicha, na istoku Velike Britanije, a s radom su počeli tek u aprilu.
Redwell je angažovao lokalne studente dizajna za logo i brending kompanije i nisu bili spremni da odustanu. Kada su njihovi pravni problemi postali javni, počele su da pristižu poruke podrške, što im je i pomoglo da postignu dogovor s Red Bullom.
Skok s ivice svemira
Austrijska kompanija se oglasila saopštenjem u kojem se navodi kako Red Bull nema “nikakav problem da Redwell zadrži ovu robnu marku za svoje pivo”.
“Ono što smo od njih tražili je da ga ne koriste za energetska pića, što verujemo da je razumna molba”, navodi se u saopštenju Red Bulla.
Fisher odgovara kako njegova firma nema “nikakve planove za energetska pića, timove Formule 1 ili slanje ljudi da skaču sa ivice svemira”.
Sada kad su Redwellove pravne zavrzlame gotove, shvatili su da je sve ovo, zapravo, bila sretna okolnost.
Kontaktirali su ih potencijalni kupci iz Australije i Meksika, pa se nadaju da će pivo iz Norwicha postati pivo za ceo svet.
Al Jazeera