Na Međunarodnoj izložbi prehrambenih proizvoda u Moskvi “Prodekspo 2015”, koja počinje danas i traje do 13. februara, učestvovaće 39 srpskih kompanija, najavila je Privredna komora Srbije (PKS). Privredne komore Srbije i Vojvodine i pokrajinski sekretarijat za privredu, omogućili su da se naši proizvodi nađu na štandovima najvećeg specijalizovanog sajma u Rusiji i Jugoistočnoj Evropi, koji okuplja 2.300 kompanija iz 60 zemalja.
Svoj proizvodni program na Moskovskom sajmu predstaviće srpski proizvođači i prerađivači voća i povrća, mleka, suhomesnatih, konditorskih, pekarskih proizvoda, začina i sadnica.
Na “Prodekspo” sajmu, biće 10 kompanija iz Pokrajine, od kojih su četiri nosioci znaka “Najbolje iz Vojvodine”.
Na listi zemalja u koje Vojvodina najviše izvozi, prednjači Rusija. A robna razmena lane sa njom iznosila je 2,3 milijarde dolara. No, odnos izvoza i uvoza nepovoljan je po nas zbog uvoza energenata za celu Srbiju.
“Prodekspo” je jedna od najuticajnijih međunarodnih izložbi prehrambenih kompanija, koje žele da plasiraju proizvode ne samo na tržištu Ruske Federacije već i celokupnog prostora Zajednice Nezavisnih Država.
Kompanije iz Srbije već tradicionalno učestvuju na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda, a ruski potrošači sve više prepoznaju kvalitet srpskih brendova. O tome govori i podatak da je u prošloj godini izvoz prehrambenih proizvoda u Rusiju premašio 307 miliona dolara.
Ove godine PKS je organizovala predstavljanje najraznovrsnijeg proizvodnog programa kompanija i očekuje se da će izložba doprineti uspostavljanju novih poslovnih aranžmana sa partnerima iz Evrope i sveta.
Na sajmu u Moskvi proizvodni program predstaviće “Fruvela” Lajkovac, “Mini Pani” Subotica, “Vino Kalem” Velika Drenova, “Geneza” Kanjiža, “Destilerija Čolić” Kragujevac, “Nektar” Bačka Palanka, “Ajtien grup” (ITN Group) Beograd, “Mondi Lameks” (Mondi Lamex) Kraljevo, “Banini” Kikinda, “Zlatiborac” Beograd, “Pionir” Subotica, “Aleva” Novi Kneževac i “Master Frigo” Beograd.
U okviru nacionalnog štanda Srbije, Pokrajinski sekretarijat za privredu Novog Sada predstaviće kompanije nosioce znaka “Najbolje iz Vojvodine” – “Vitamin” Horgoš, “Promont grup” (Promont Group), “DTD Ribarstvo”, “Apatinska pivara”, “IM Topola”, “Repro trade”, “Zdravo organik”, “Žitko”, “Vinarija Kovačević”, “Vinarija Vinum”, “Karlsberg Srbija” (Carlsberg) i “Dijamant”.
Na “Prodekspo 2015” u Moskvi učestvuju i Institut za ratarstvo i povrtarstvo Novi Sad, kao i kompanije zainteresovane za dobijanje znaka “Najbolje iz Vojvodine” – “Džem end dželi” (Jam and Jelly) Irig, “Novosadski sajam” Novi Sad, “Sava Kovačević” Vrbas, “Frigo Žika Soko” Ruma, “Sevo” Žabalj i “Mara” Sombor.
Među izlagačima su i Opšte Udruženje preduzetnika Opštine Arilje i kompanije “Frigo Junior”, “Drenovac Yugotrade”, “Nomil Promet”, “Dar Produkt”, “Naturfruits” i “Berry Frutico”.
Tanjug