Pivska industrija u celom svetu cveta poslednjih godina, a pogonsko gorivo stiže iz mikro-pivara i specijalizovanih barova, koji služe “domaće pivo”.
Njihova sve raširenija pojava uticala je i na porast prodaje burića, čije su isporuke u SAD u periodu od 2007. do 2012. zabeležile rast od čak 88 odsto. To je trostruko više od rasta celokupnog pivarskog tržišta u Americi.
Pivo u burićima sada zauzima zavidnih 8,6 odsto prodajnog kolača, a ukupne isporuke su probile granicu od 28 milijardi dolara u 2012. godini, što je za 33 odsto više nego u 2007.
Iako se u SAD burići sa pivom povezuju sa pijanim tinejdžerima, sada su postali ključni za razvoj specijalizovanih barova, od kojih neke imaju i 60-ak različitih vrsta piva, negde i na više od stotinu točilica.
Istovremeno, broj pivara se tokom pet godina udvostručio, a industrija zajedno sa uvoznicima i distributerima sada zapošljava više od dva miliona ljudi i u američki budžet uplaćuje 49 milijardi dolara godišnje.
Sve je popularnije i uvođenje točilica u domove u SAD, pa raste i tržište za posebne uređaje, a samim tim i proizvodnja i prodaja burića.
Inače, mikro-pivare entuzijasta i “domaća pivska radinost” poslednjih godinu dve se bore da pronađu svoje mesto i u Srbiji.
b92