Nakon zatvaranja pijaca usled pandemije Covid-19, brojni poljoprivredni proizvođači su bili prinuđeni da pronađu alternativne puteve do svojih potrošača. Online prodaja se pokazala kao idealno rešenje za mnoge od njih, a pojedini su čak ovim putem rasprodali svoje proizvode
Danas je, u organizaciji USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu, održana šesta po redu onlajn panel diskusija u okviru inicijative “Svet hoće domaće” u cilju informisanja i savetovanja proizvođača hrane o problemima i načinima upravljanja Covid-19 krizom.
Na panelu pod nazivom ”Mali proizvođači hrane: pijace i novi horizonti prodaje“, govorilo se o plasmanu proizvoda malih proizvođača usled zatvaranja pijaca, prilagođavanju vanrednoj situaciji, budućnosti online pijaca, kao i o načinu funkcionisanja pijaca od nedavnog otvaranja uz propisane mere zaštite i načinima pomoći države ovim proizvođačima.
Prema rečima Marka Majstorovića, iz kabineta Ministra poljoprivrede, početkom aprila, ovo ministarstvo je pokrenulo ePijacu, elektronsku zelenu pijacu kao platformu za povezivanje ponuđača i kupaca. ”Već brojimo preko 2.000 registrovanih i preko 1.300 mapiranih proizvođača. Imamo i značajan broj potvrđenih transakcija, a jedan od glavnih uspeha je i to što je nekoliko maloprodajnih lanaca uključilo u svoju ponudu proizvode proizvođača sa ePijace. Osnova je postavljena, potrebna su dodatna unapređenja, a jedno od njih je da pokrećemo uskoro opciju pretrage koja će distrubuterima olakšati pronalaženje ponuđača u svojoj okolini”, rekao je Majstorović.
Nakon zatvaranja pijaca usled pandemije Covid-19, brojni poljoprivredni proizvođači su bili prinuđeni da pronađu alternativne puteve do svojih potrošača. Online prodaja se pokazala kao idealno rešenje za mnoge od njih, a pojedini su čak ovim putem rasprodali svoje proizvode. Proizvođači su morali da se prilagode promenjenim potrebama potrošača, vršili su besplatnu isporuku i direktno poručivanje, ali sve zajedno je donelo rezultate.
Kako je napomenuto na panelu, izazov svih online platformi za poručivanje su održivost, logistika, kao i bezbednost hrane. Ono što su trendovi koji će ostati su povećana potražnja za prehrambenim proizvodima domaće proizvodnje i korišćenje različitih načina plasmana robe, radi smanjenja rizika.
Pijace ponovo rade, potražnja postoji, rad se nastavlja, ali smanjenog kapaciteta i uz pridržavanje svih propisanih mera prevencije i zaštite.
agronews