Halal tržiste je najbrže rastuće tržište u svetu koje broji preko 1,6 milijardi stanovnika. Prema svetskom turističkom i putničkom veću, turisti mislimani su potrošili 238 milijarde dolara u 2018. godini, a njima je od svih usluga najvažnija halal ishrana
”To je jako dinamično tržiste sa ogromnim potencijalima. Ima najmlađu populaciju i veliku kupovnu moć. Finasijski potencijal ovog tržista je ogroman i meri se milijardama dolara, Samo industrija halal hrane i pića iznosi oko 1,5 triliona američkih dolara i predviđa se da će u narednih pet godina rast biti dupliran”, kaže direktor Agencije za sertifikovanje halal kvaliteta Samir Tandir.
Iako, navodi, halal tržište kod nas obično podrazumeva hranu i piće, ono je u stvari mnogo širi pojam i obuhvata segment usluga – ugostiteljstvo, turizam, finansije, zdravstvo, putovanja…
”Potencijal je ogroman, a mi prvenstveno treba da se okrenemo regionu. Srbija ima odličan geografski položaj, imamo sporazum sa Ruskom Federacijom, sa Turskom, Cefta sporazum i u procesu smo pridruživanja EU. To su ogromne prednosti. Halal tržište je prisutno i u regionu i naše kompanije u većini se odlučuju za implementaciju halal kvaliteta zbog regionalnog tržišta kao što su BiH, Crna Gora, Makedonija, Albanija”, ističe Tandir.
Na pitanje da li će prilikom Erdoganove posete i susreta sa privrednicima iz Turske koji žele da investiraju u Srbiji, biti prilike i za investiranje u halal proizvode, on kaže da je za očekivati da će biti investicija i u proizvodnji halal proizvoda od strane turskih privrednika. ”Posle završetka posete imaćemo priliku da podvučemo crtu i vidimo šta je konkretno dogovoreno”, naveo je Tandir.
On je istakao i da je halal turizam takođe ogromna razvojna šansa Srbije. ”Mi imamo prirodna bogatstva planine, reke i banje…
Halal turizam je u našem regionu relativno nov oblik turističke ponude, a podrazumeva da se turistima islamske veroispovesti omoguće dva osnovna aspekta: konzumacija Halal hrane u ugostiteljskim objektima i uslovi za dostojno obavljanje verskih obreda.
Prema svetskom turističkom i putničkom veću, turisti mislimani su potrošili 238 milijarde dolara u 2018. godini, a njima je od svih usluga najvažnija halal ishrana.
”Mnoge zemlje su angažovale specijalne kompanije za promociju svojih halal potencijala. U regionu svakako prednjači BiH, gde su Arapi prvi po broju noćenja. Velikom brzinom napreduje i Hrvatska koja ima veliki broj sertificiranih hotela i restorana. Mi još uvek u ovom segmentu bojažljivo nastupamo i kasnimo za regionom, ali i mi tu imamo veliku šansu, neophodno je da na tom polju još više promovišemo i otvorimo”, smatra Tandir.