Prem rečima poljoprivrednih proizvođača, onlajn prodaja njihovih proizvoda preko ePijace Srbije dobra je zamisao, ali bi izgled i pretraga sajta trebalo da bude podignuta na viši nivo
Virus korona, u jednom trenutku, u potpunosti je preselio prodavce poljoprivrednih proizvoda u onlajn svet. O tome da li sajtovi i društvene mreže mogu da zamene tezgu, kao i sama Elektronska pijaca (ePijaca Srbije) Ministarstva poljoprivrede, mišljenja su podeljena.
U početku, prepušteni sami sebi, mnogi su prvi put ušli u internet marketing i prepustili se fejsbuk i instagram prodaji. Vremenom su tržnice pojedinih gradova otvorile onlajn pijace da bi 10. aprila počela da radi ePijaca Srbije. Cilj je bio objediniti sve proizvođače hrane u Srbiji na onlajn platformi.
Aleksandar Kumbarić iz Alibunara kaže da je zadovoljan prodajom putem ovog sajta navodeći da se jednostavno registrovao i dobro snašao. U njegovoj ponudi našli su se jaja, povrće, proizvodi od povrća, brašno, pekarski proizvodi, testenine, ulje, proizvodi od ulja, cveće i drugi biljni proizvodi. ”Javljali su se ljudi, ali isključivo iz Beograda. Najviše su tražili jaja, povrće, voće i brašno. Sami smo im dostavljali porudžbine. Sajt je dobra stvar, a mi smo i ranije prodavali putem interneta, tako da nam to nije nepoznanica”, ocenjuje Aleksandar.
Iako su se mnogi nadali da će na sajtu moći da predstave proizvode sa fotografijama i opisom, sajt je predstavljen kao mapa sa mogućnošću ukucavanja regiona i tipa proizvoda u pretragu. Neki od proizvođača, koji su ponudu svojih proizvoda predstavili na ePijaci, smatraju da je izgled i pretraga sajta trebalo da bude podignuta na viši nivo.
”Dobra je ideja, ali mislim da to nema perspektivu za ubuduće, iako sam planirao da proširim distribuciju i na ePijaci. Sam pregled sajta je 10-20 godina u zakašnjenju. Ljudi nemaju jasnu pretragu. Niko mi se nije javio od kupaca”, ocenjuje poljoprivrednik Dragan Marić iz Vitoševca u opštini Ražanj dodajući da se i sam bavi internet marketingom i da uvek gleda iz ugla korisnika i kupca.
”Kad kupac uđe na taj sajt hoće da vidi fotografije i ponudu koju može da izlista u dva klika, a ePijaca to ne omogućava. Ono je previše zbunjujuće za prosečnog korisnika ”, objašnjava on.
Breskve, kajsije i kruške pokušao je da proda putem još nekoliko sajtova, ali, nije uspeo. Smatra da nijedan od tih sajtova nije imao perspektivu da zaživi i funkcioniše. S toga se, dodaje, fokusirao na fejsbuk i instagram na kojima je i ranije prodavao.
”Putem društvenih mreža radio sam promociju mog sajta i na taj način ”dovlačio” kupce tamo. Tako sam za mesec dana prodao sve što sam imao”, navodi Marić.