Proizvodnja falsifikata premašila je količine originalnog parmezana (Parmigiano-Reggiano i Grana Padano), ističe Italijansko udruženje poljoprivrednika Coldiretti
Uvereni su da je parmezan najčešće falsifikovan proizvod na globalnom tržištu hrane, jer mnogi proizvođači recepata prave kopije u SAD-u, Australiji, Južnoj Africi i Rusiji. U Latinskoj Americi su im čak data slična imena: Parmesano (Urugvaj), Reggianito (Argenitna) i Parmesao (Brazil).
Kako navode u ovom udruženju, godišnje se proizvede čak 204 miliona kilograma parmezana, a samo jedan procenat parmezana na američkim policama je italijanskog porekla.
Ova vrsta sira takođe je izuzetno popularna u Kanadi, gde je proizvodnja porasla za 13% u prvoj polovini godine, u poređenju sa istim periodom prošle godine. U Evropi neki trgovci prodaju parmezan slabijeg kvaliteta pod sofisticiranim imenima, skrivajući poreklo, kao što je praksa u Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Estoniji i Letoniji.
Coldiretti u izveštaju navodi da tržište falsifikovanih proizvoda italijanskog porekla u svetu vredi oko 100 milijardi evra. U poslednjoj deceniji očekuje se da će ovo “nevidljivo” tržište porasti za čak 70 odsto.