U ukupnoj prodaji i otkupu poljoprivrednih proizvoda na teritoriji Srbije, pijace su tokom 2014. godine imale skoro petinu tržišnog udela, odnosno 19,4 odsto.
Kako je saopštilo Poslovno udruženje “Pijace Srbije”, iako imaju sve izraženiju konkurenciju u super i megamarketima, pijace čuvaju status veoma važnog kanala distribucije za sveže voće, povrće, mleko, mlečne proizvode, živinu i jaja te i dalje animiraju veliki broj i prodavaca i kupaca beležeći rast prometa.
“Za poljoprivredne proizvođače pijace su i dalje brz, lako prohodan, efikasan i jeftin kanal dsitribucije, a za kupce jedino mesto na kojem se direktno susreću sa proizvođačima i na kojem im se nudi veliki izbor različitih vrsta roba”, ocenjeno je u saopštenju ovog udruženja.
U saopštenju su prezentovani i podaci Republičkog zavoda za statistiku, koji govore da je ukupna vrednost prometa poljoprivrednih proizvoda na pijacama u Republici Srbiji u 2014. godini bila je 32 milijarde i 704 miliona dinara, što je u odnosu na 2013. godinu, u tekućim cenama, više za 3,5 odsto.
U strukturi vrednosti prometa poljoprivrednih proizvoda na pijacama u 2014. godini najviše učestvuju povrće sa 31,3 odsto, voće i grožđe sa 19,0 odsto, mleko i mlečni proizvodi 17,7 odsto i živina i jaja sa 13,8 odsto.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u 2014. godini u Republici Srbiji ukupna vrednost prodaje i otkupa proizvoda poljoprivrede, šumarstva i ribarstva bila je 168 milijardi i 212 miliona dinara, što je u odnosu na isti period 2013. godine, više u tekućim cenama za 5,3 odsto, a u stalnim cenama za 8,2 odsto.
Tanjug