Jedan od prioritetnih aktivnosti poslovnog udruženja “Pijace Srbije” biće animiranje i stimulisanje vlasnika malih i srednjih poljoprivrednih gazdinstava da svoje proizvode plasiraju na pijacama, navodi to Udruženje
Na pijacama u Srbiji prodato je poljoprivrednih proizvoda u vrednosti od 20,8 milijardi dinara u prvih šest meseci ove godine, što je za oko tri milijarde više u odnosu na isti period prošle, saopštilo je poslovno udruženje ”Pijace Srbije“.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, ukupna vrednost prometa poljoprivrednih proizvoda na pijacama u Republici Srbiji za prvih šest meseci 2022. godine, u odnosu na isti period prethodne godine, veća je za 17,3 odsto. Najveći deo zabeleženog rasta može se pripisati rastu cena, saopštilo je to udruženje.
Najveći izazovi sa kojima se suočava pijačna delatnost u Srbiji su sve izraženija konkurencija drugih oblika trgovine, promena potreba i navika kupaca, smanjeno interesovanje vlasnika poljoprivrednih gazdinstava da svoje proizvode plasiraju na tezgama i starosna struktura korisnika usluga, zaključeno je na sednici Upravnog odbora Poslovnog udruženja ”Pijace Srbije“ i Grupacije za pijačnu delatnost Privredne komore Srbije.
”Dogovor da se do 31. decembra 2023. godine produži rok za fiskalizaciju obveznika koji se bave prometom dobara i usluga na pijačnim tezgama, koji je usaglašen na sastanku predstavnika Ministarstva finansija i Udruženja pijačnih prodavaca ”Opstanak“, obezbediće prodavcima na pijacama duži prelazni period za punu primenu Zakona o fiskalizaciji, a pijačnim upravama u ovom periodu potencijalno smanjiti odliv korisnika usluga“, konstatovano je na sastanku.
Poslovno udruženje “Pijace Srbije” će pratiti ovaj proces i nastaviti intenzivnu saradnju sa Ministarstvom finansija, Poreskom upravom i Privrednom komorom Srbije. Udruženje će nastaviti da radi i na predlozima unapređenja zakonskih rešenja koja regulišu prodaju na pijacama, odnosno poboljšanju uslova kupoprodaje na ovim tradicionalnim kanalima distribucije, jer su to dva temeljna preduslova za jačanje aktuelne tržišne pozicije pijaca.
Jedan od prioritetnih aktivnosti udruženja će biti animiranje i stimulisanje vlasnika malih i srednjih poljoprivrednih gazdinstava da svoje proizvode, odnosno hranu domaćeg porekla, plasiraju na pijacama, navodi to Udruženje.
Tržišni udeo pijaca u prodaji i otkupu proizvoda poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva je za prvih šest meseci 2022. godine bio 18 odsto, što je za oko tri odsto više nego u 2021. godini.