Gotovo svakodnevno čujemo pitanja zašto i odakle uvozimo voće i povrće koje možemo da uzgajamo, a retko se može čuti gde mi i šta prodajemo?
Prošle godine u svet smo izvezli poljoprivredno-prehrambenih proizvoda za 2,7 milijarde dolara, a uobičajeno, najbolji mušterija bila nam je Evropska unija.
Cigarete iz Niša, pod kapom “Filipa Morisa”, probile su se do Japana, novosadska “Neoplanta” izvozila je paštete i druge mesne prerađevine u Angolu…
Predstavnik “Hajnekena” u Srbiji Vesko Perović kazao je pre nekoliko dana na skupu posvećenom poljoprivredi i prehrambenoj industriji, da ta holandska kompanija ima pozitivna iskustva u našoj zemlji, te da pivo “amstel” proizvedeno u Srbiji izvozi i na Tajvan.
Po rečima, eksperta Privredne komore Srbije Vojislava Stankovića, ipak su naši izvozni aduti kukuruz, šećer, jagodičasto voće, pivo, brašno…, sve je drugo sporadično. Konačni podaci za lanjsku godinu pokazali su da je ostvaren izvoz od 2,74 milijarde dolara, a uvoz od 1,47 milijarde.
Evropska unija najbolja nam je mušterija: vrednost izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u te zemlje prošle godine bila je 1,39 milijardu dolara. U zemlje CEFTA-e izvezli smo te robe za 1,36 milijardu, a u sve ostale tek za 34 miliona dolara.
Dnevnik