Platforma OrganicNet okuplja oko 200 registrovanih proizvođača i nekoliko hiljada potrošača. Pomoću ove platforme proizvođači direktno dolaze do kupaca, sami dogovaraju uslove i cene poljoprivrednih proizvoda
Platforma OrganicNet dostupna je korisnicima oko godinu dana i za to vreme prikupila je oko 200 registrovanih proizvođača i nekoliko hiljada potrošača. Prednosti jedne ovakve platforme prepoznao je i stručni žiri nagrade Aurea 2017, koju je poslovni portal eKapija dodelio devetu godinu zaredom, a kompanija Eton digital ponela je specijalno priznanje za inovativnost.
Pomoću OrganicNet-a proizvođači direktno dolaze do kupaca, sami dogovaraju uslove i cene proizvoda, trgovina se ocenjuje i komentariše, a ocene su vidljive na profilu proizvođača. Kako za eKapiju kaže direktor Eton digitala Boban Tanović, pomoću ove platforme tako, proizvođači grade svoju reputaciju.
– Kao kada znate nekoga na pijaci ko prodaje dobro voće, povrće ili piliće – sada se priča o dobrom proizvodu širi i na internet, prenosi se i postaje dostupnija i drugim ljudima. To je naš doprinos. Ovaj vid marketinga proizvođačima puno znači, kao i to što svoje proizvode mogu da prodaju po realnim cenama, a ne po onim na kojima supermarketi insistiraju. Takođe, imaju slobodu kretanja na tržištu i, ako imaju dobar proizvod, rezultati stižu, što će rezultirati i širenjem proizvodnje.
Tanović dodaje da je cilj platforme da poveže ljude koji proizvode domaće i zdrave, organske proizvode direktno sa potrošačima.
– Svaki čovek bi trebalo da ima pristup boljoj i kvalitetnijoj hrani, pogotovo u današnje vreme kada je skoro sva hrana modifikovana na neki način. Nije normalno da paradjz može da stoji u frižideru mesec dana i da mu ništa ne bude – kaže Tanović.
Direktor Eton digitala ističe da su zadovoljni prvom godinom poslovanja, pogotovo zbog proizvođača koji veruju u svoj proizvod i ovu platformu.
– Kada smo posetili proizvođače videli smo da su oni promenili način života i potpuno se posvetili organskoj proizvodnji. Skoro religozno veruju u ovo i njihov entuzijazam prelazi i na nas i na potrošače. Kada vidite da neko voli paradajz ili jabuku što je gajio i veruje u njih, to verovanje se, neminovno, prenosi i na kupca. Sve je to jako lepa priča, a mi hoćemo da radimo dobre stvari.
Nadogradnja platforme
Tanović ističe da se ovakve platforme nikada ne završavaju, te da će, ako projekat bude uspešan, raditi na njemu narednih 15-ak godina i više.
– Takva je i priroda posla kojim se mi bavimo. Nedostataka sigurno ima, ali i načina da se poboljšaju stvari. Dobijamo povratne informacije i od proizvođača i od kupaca i konstantno unapređujemo platformu.
Srbija je, kaže naš sagovornik, malo tržište za veće uspehe, ali “ako ovakav model prolazi na našem tržištu, na drugima će tek da bude uspešan”.
OrganicNet za Veliku Britaniju
Platforma OrganicNet rađena je za potrebe korisnika na globalnom nivou, a budući da kompanija Eton digital, ima sedište u Velikoj Britaniji, u planu je da Engleska bude prvo sledeće tržište.
– Planovi se pokreću polako. Ja živim u Velikoj Britaniji i poznajem to tržište pa ćemo uskoro početi sa angažovanjem proizvođača u nekim krajevima, i primeniti model koji smo upotrebili i u Srbiji. Ovde smo imali jako dobar marketing, prvenstveno zbog toga što radimo dobre stvari. Planiramo da isti princip primenimo i na zapadu i nadam se da ćemo imati iste rezultate.
Tanović dodaje i da trenutno traže poslovnog partnera sa kojim bi dalje razvijali platformu.
Prosečna transakcija 15-20 evra
OrganicNet tržnica zasad funkcioniše u Srbiji i dostupna je na srpskom i engleskom jeziku. Pokriva oko 20-30% organskih proizvođača i nekoliko hiljada kupaca, a prosečno se na njoj obavi 6-7 transakcija dnevno, prosečne vrednosti 15-20 EUR.
Ideja osnivača OrganicNet-a je da stimulišu male proizvođače, pa je prodaja proizvoda do prvih 1.000 EUR besplatna, odnosno odvija se bez provizije, nakon čega će platforma proizvođačima naplaćivati 10% po transakciji.