Srpske kompanije prehrambenog sektora, koje su u organizaciji PKS i Razvojne agencije Srbije učestvovale na međunarodnom sajmu prehrane “Prodexpo 2016” u Moskvi, prema preliminarnim rezultatima, dogovorile su nove izvozne aranžmane u visini od 27,6 miliona evra.
Izvoz prehrambenih proizvoda u Rusku Federaciju i zemlje Zajednice nezavisnih država dogovorile su kompanije u oblasti proizvodnje i prerade mesa i mleka, voća i povrća, peciva, konditorskih i bezglutenskih proizvoda, alkoholnih pića. Postignuti rezultati i dogovoreni aranžmani za rusko tržište dobijaju još veći značaj ako se imaju u vidu uslovi poslovanja, otežano planiranje i plaćanje usled oscilacija kursa ruske nacionalne valute u poslednjih godinu i po dana.
Po oceni Marka Čadeža, predsednika Privredne komore Srbije, uspešan nastup na ovom sajmu, kao deo pojačanih aktivnosti PKS-a na predstavljanju privrede Srbije u inostranstvu, doprineće unapređenju pozicije naših izvoznika na velikom ruskom tržištu.
Osim što su srpske kompanije sklopile konkretne izvozne poslove, rezultat ovogodišnjeg sajma “Prodexpo 2016” su i dogovoreni bilateralni susreti predstavnika ruskih trgovinskih lanaca sa potencijalnim dobavljačima iz Srbije.
Susreti, koje organizuju Privredna komora Srbije i grad Moskva, uz podršku Trgovinskog predstavništva Ruske Federacije, održaće se 11. marta u Privrednoj komori Srbije, najavio je Čadež.
– Zahvaljujući dobroj saradnji sa gradskom administracijom Moskve, koju ćemo u narednom periodu unapređivati i u drugim segmentima, očekuje se učešće predstavnika 15-tak ruskih regionalnih i federalnih trgovinskih lanaca- istakao je predsednik PKS.
Pozitivnim rezultatima promocije srpskih kompanija u Rusiji doprinela je i sinergija između novoosnovane Razvojne agencije Srbije i PKS-a, ukazao je Miloš Petrović, vršilac dužnosti direktora RAS.
– U vrlo kratkom periodu operacionalizovali smo naš rad i dali dodatni kvalitet uslugama koje pružamo srpskim kompanijama. RAS i PKS počeli su i organizaciju predstojećih međunarodnih sajmova prehrambene industrije – “World Food Moscow” u septembru, kao i SIAL Pariz u oktobru- kazao je Petrović.
Izuzetan uspeh na “Prodexpu” postigla je kompanija “Carnex”, jedini strani proizvođač (van Zajednice nezavisnih država), nagrađen sa čak dva prestižna priznanja.
Preliminarni rezultati nastupa kompanije “ITN Group” Beograd, proizvođača zamrznutog voća i povrća na sajmu, takođe su veoma pozitivni. Nastup na sajmu doneo je vrlo korisne kontakte sa uvoznicima, distributerima i trgovinskim lancima iz Rusije, Belorusije, Izraela, SAD i drugih zemalja.
– U okviru direktnih b2b sastanaka, koje su organizovali Privredna komora Srbije i Vlada grada Moskve, imali smo priliku da razgovaramo sa predstavnicima najvećih ruskih trgovinskih lanaca, koji sve više teže direktnoj saradnji sa proizvođačima prehrambenih proizvoda – kažu u toj kompaniji.
Takođe napominji da su, pored saradnje na polju privatnih robnih marki, ruski lanci izrazili veliko interesovanje prema zamrznutom voću pod njihovim brendom “all fresco”, koji je postigao uspeh na domaćem tržištu.
– Smatramo da je vrlo važno nastaviti promociju srpske privrede na sajmovima prehrambene industrije u Rusiji i iskoristiti potencijal privredne saradnje dveju zemalja- naglašavaju predstavnici ITN Group d.o.o.
Na trgovinsku razmenu Srbije i Ruske Federacije u 2015. godini uticale su oscilacije kursa rublje. Srpski izvoz poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na tržište Rusiju opao je za 13,3% , ali je rast zabeležen u izvozu jabuka, za 35% , nektarina 122% , breskvi 93%, trešanja i višanja 27%, kao i malina – 90%. Ukupna vrednost izvezenih poljoprivredno – prehrambenih proizvoda iz Srbije u Rusku Federaciju u 2015. godini iznosila je 270 mil USD.
“Prodexpo”, jednu od najznačajnijih specijalizovanih izložbi prehrambene industrije u Rusiji i Istočnoj Evropi, na kojoj se susreću distributeri i predstavnici vodećih maloprodajnih lanaca, posetilo je oko 49.000 ljudi iz 91 zemlje širom sveta, koji su imali priliku da se upoznaju sa proizvodnim programom 1.986 izlagača iz 65 država Evrope, Azije, Afrike, Amerike i Australije.
Proizvodni program na nacionalnom štandu Srbije na ovogodišnjem sajmu koji je trajao od 8. do 12. februara predstavili su: “Aleksandrija” Fruška gora, “Bambi” Požarevac, “Belina” Beograd, “Carneks” Vrbas, “Imlek” Beograd, “ITN Grupa” Zemun, “Mara” Sombor, “Master frigo” Beograd, “Meggle” Kragujevac, “Mini pani” Subotica, “Pionir” Subotica, “Rolend” Beograd, “Rubin” Kruševac, “Voćar” Svilajnac i “Zlatiborac” Beograd.
agronews