Proizvodnja kraft piva u Srbiji nije unosan posao, ali bi mogao da bude. Mnogi faktori utiču na to, a osnovni je jer je to još uvek mlada grana privrede, koja se razvija i traži svoje mesto na tržištu
Proizvodnja zanatskog piva u Srbiji samo u poslednjih godinu dana porasla je oko 150 odsto, a podatak da je u poslednjoj kalendarskoj godini u našoj zemlji otvoreno 12 novih mini pivara, govori da je ova grana industrije u ubrzanom razvoju.
Glavni i odgovornu urednik “Beer Style” magazina Dejan Miškov otišao je korak dalje i po ugledu na zemlje sveta zajedno sa kraft pivarom “Princ” želi da stavi konzumiranje i proizvodnju krafta na jedan viši nivo.
Kraft pivrastvo je globalni svetski trend, koji je našao plodno tlo i kod nas, a razlozi za ovo su mnogi: kvalitet piva, želja za nečim novim i iskakanje iz tradicionalnih normi.
U Srbiji trenutno ima registrovanih oko 90 kraft pivara, ali ovaj podatak treba uzeti sa rezervom. Prema podacima Udruženja zanatskih pivara Srbije u našoj zemlji postoje 54 registrovane kraft pivare. Međutim, ta brojka je mnogo veća, jer ima dosta onih koji u kućnim uslovima proizvode pivo i prodaju ga u lokalu.
Proizvodnja kraft piva u Srbiji nije unosan posao, ali bi mogao da bude. Mnogi faktori utiču na to, a osnovni je jer je to još uvek mlada grana privrede, koja se razvija i traži svoje mesto na tržištu. Sigurno je da ukoliko se nastavi ovaj trend razvoja kraft industrije, za kratko vreme će ovo biti isplativ posao, koji će zapošljavati veliki broj ljudi, ali i povlačiti usluge iz drugih grana privrede.
”Veliki problem srpskih kraft pivara je nemogućnost komunikacije sa potencijalnim konzumentima. Naša ideja je da predstavimo velikom broju kafića i restorana kraft pivo, te da ih animiramo da ‘ubace’ točena kraft piva u ponudu. Na ovaj način kraft piva dolaze do široke publike, više se prodaju, zapošljavaju se kapaciteti kraft pivara i samim tim se spušta proizvodna, ali i prodajna cena kraft piva, te ono postaje dostupno”, kaže Miškov.
Na ovaj način se spajaju kraft pivare i ugostiteljski objekti, a što dovodi do poslovnih aranžmana, koji u budućnosti mogu da rezultiraju proizvodnjom posebnih, odnosno brendiranih piva za kafiće i restorane.
Na ovaj način kraft pivara i restoran ostvaruju niz benefita, bili oni materijalni ili nematerijalni. Počev od pouzdanog kvaliteta, lojalnosti mušterija i konzumenata, dugoročnog stvaranja objedinjenog brenda.
Trenutno je takva ideja u početnoj realizaciji, odnosno jedan broj beogradskih i novosadskih restorana i kafića prepoznaje ovaj sinergijski efekat na relaciji kraft pivara – ugostiteljski objekat – krajnji konzument.