Projektima do boljeg plasmana vina i rakije iz Šumadije i Pomoravlja
Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja već pet godina, kroz različite projekte pruža podršku proizvođačima vina i rakije sa teritorije centralne Srbije. U prethodnoj godini uspostavljena je saradnja sa Nemačkom razvojnom agencijom a kroz projekte 2022. godine otpočinje prva faza razvoja regionalnog turističkog proizvoda i ponude a sve sa ciljem stvaranja dodatne vrednosti samih proizvoda
Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja aktivno pomaže Udruženju vinara Šumadije i Asocijaciji proizvođača rakije “Šumadijska rakija’’. Kroz različite projekte urađena je rekonstrukcija Kraljevske vinarije, napravljena je zajednička laboratorija za vino regije, poslata je dodatna oprema i oformljeno je za rakiju pet degustacionih sala.
“Mi smo stanovišta da su ova dva proizvoda više sektorska. Podrška mora da dolazi i od više ministarstava. Osim poljoprivrede, podrška treba da dođe i od privrede i od turizma zato što se na ovaj način stvara lanac vrednosti a naša je ideja da, podržavajući ova dva sektora stvorimo lanac vrednosti od primarne proizvodnje, voćara i vinogradara, preko proizvođača koji su zapravo preduzeća a faktički to je industrija, privreda, zatim tu je i oblast naučno-tehnološkog razvoja, trgovina i turizam, znači imate pet sektora u jednom proizvodu. To kada se spoji u jednu celinu onda ima potencijal zapošljavanja velikog broja ljudi i stvaranje dodatne vrednosti, od jednog zrna grožđa, od jednog ploda šljive i taj plod se obogaćuje više hiljada puta dok dođe u flašu. Ideja je stvaranje dodatne vrednosti“, kaže Nenad Popović, direktor Regionalne agencije za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja.
U saradnji sa Nemačkom razvojnom agencijom otpočeta je i realizacija projekta vezana za razvoj regionalnog turističkog proizvoda i ponude gde su se izdvojile dve aktivnosti značajne kako za proizvođače vina i rakije tako i za osnaživanje same privrede.
“Te dve aktivnosti su ključne po mom mišljenju. Jedna je da po prvi put, na ovoj našoj teritoriji idemo u sistemski razvoj turističkog proizvoda. Mi ćemo već u martu imati u ponudi nekoliko turističkih agencija iz Beograda, Novog Sada i Niša tri ture za Šumadiju i Pomoravlje. Druga ključna aktivnost u projektu je formiranje Destinacijske menadžment organizacije koja ima za cilj da objedini različite aktivnosti javnog i privatnog sektora, da se resursi koji postoje bolje iskoriste, da se aktivnosti umreže da postoji prosto jedna koordinacija rada svih aktera u oblasti turizma, u smislu zajedničkog napora da se teritorija Šumadije i Pomoravlja pozicionira na adekvatan način“, kaže Popović.
Vino regije i rakija šljivovica sa priznatim geografskim poreklom doprinosi i razvoju seoskog, gastro, lovnog i rekreativnog turizma pa će se teritorija Šumadije i Pomoravlja u narednim godinama pozicionirati na mapi destinacija kao privlačna regija kako za domaće tako i za inostrane turiste.