Vinjak vinarije Rubin iz Kruševca ispunjava sve uslove da se nađe na svetskom tržištu, ali je neophodno da rukovodstvo kompanije pronađe adekvatne partnere koji će taj proizvod distribuirati, rekao je danas novinarima vlasnik francuske destilerije “De la tour”, Andre Štajner.
Štajner je, nakon obilaska kruševačke fabrike pića, istakao da se Rubinov vinjak može svrstati medju četiri najbolja brendija u svetu, jer se za proizvodnju vinskih destilata koriste kvalitetne sorte grožđa. Istakavši da je firma “De la tour” zaintresovana da kupi nekoliko cisterni ovog pića, Štajner je izrazio nadu da će sa rukovodstvom Rubina postići dogovor i započeti saradnju pošto je veoma zadovoljan tehnologijom i produktivnosčhu kruševačke fabrike.
– Rubinov vinjak je nešto najbolje što sam ja do sada probao – kazao je vlasnik kompanije, koja kupuje pića iz celog sveta. Ralf Cimerman, direktor kompanije “Salco” iz Švajcarske, koja distribuira konjak Kurovazije ili Bakardi, kazao je novinarima da Rubinov vinjak, kao proizvod s kvalitetom i tradicijom, zaslužuje da se nadje na svetskom tržištu imajući u vidu da je potrošnja takozvanih smeđih pića u porastu.
On je objasnio da je potrošnja konjaka osamdesetih godina, u periodu kada su bili popularni votka i rum, bila u padu, ali da se taj trend promenio u prethodnih pet godina i da bi Rubin trebalo da iskoristi tu šansu.
– Pre pet godina potrošnja konjaka je bila na nivou od 250 miliona boca, a 2011. godine taj iznos se povećao na 285 miliona, jer ljudi žele da popiju nešto kvalitetno – rekao je Cimerman.
Strategija Rubina zasnovana je na tri činjenice, rekao je tehnički direktor Rubina Dejan Debeljaković, objasnivši da je reč o stvaranju sopstvene sirovinske baze, ulaganje u novu tehnologiju i obrazovanje kadrova.
On je dodao da će Rubin pored standradnog vinjaka, vinjaka 5 i vinjaka XO, uskoro pokrenuti dva nova proizvoda za mladje generacije.
Kako je novinarima saopštio generalni direktor vinarije Zoran Bekrić, Rubin je prošlu godinu završio s neto profitom od 690 miliona dinara. Fizički obim proizvodnje vina 2004. godine je iznosio 4,5 miliona litara, a prošle godine je taj obim bio dupliran.
Sličan obim proizvodnje je bio i za žestoka pića, a samo vinjak, koji se izvozi u Crnu Goru, BIH, Hrvatsku, Sloveniju i zemlje EU, proizveden je u količini od četiri miliona litara.
Tanjug.