Digitalno opismenjavanje žena jedan je od najvažnijih zadataka u njihovom samozapošljavanju i razvoju ženskog preduzetništva u ruralnim sredinama naše zemlje, poručeno je na konferenciji „Selo na klik“ koja je održana u Privrednoj komori Srbije
Konferencija o digitalnoj pismenosti i samozapošljavanju žena u ruralnim područjima “Selo na klik” okupila je više od 80 predstavnica ženskih udruženja iz cele Srbije, koje se bave poljoprivredom, seoskim turizmom ili nekom drugom vrstom preduzetništva – iz Beograda, Niša, Kragujevca, Valjeva, Čajetine i drugih opština i gradova.
Polazeći od podataka da je svega 27,3% žena u ruralnim sredinama digitalno pismeno, kao i da čak 88% žena u ruralnim sredinama ne poseduje kuću ili zemlju, što dodatno govori o njenom podređenom položaju, učesnice na panel diskusiji “Digitalna pismenost – šansa za ekonomsko osnaživanje žena” u dijalogu sa predstavnicima državnih institucija poručile su u zaključku konferencije da je digitalna pismenost imperativ i da u savremenom trenutku ne postoji šansa da se vodi poslovonje na savremenom tržištu bez digitalnih veština.
Konferenciju je otvorila viša savetnica u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Milena Bićanin uputivši reči podrške prisutnim preduzetnicama koje su se odvažile i započele sopstvene proizvodnje i biznise u sredinama u kojima žive. Ona je podsetila prisutne da je Ministarstvo pokrenulo tri projekta u cilju digitalnog opismenjavanja žena sa sela, putem kojih im je pružena edukacija o korišćenju kompjutera i mogućnostima koje pružaju društvene mreže i internet.
“Sa digitalnim tehnologijama smo uvek u stanju permanentnog učenja. Veze i konekcije, koje postoje zahvaljujući digitalizaciji, između ljudi i institucija, daju mogućnosti da stvaramo, učimo, napredujemo i budemo kreativni u ostvarivanju svojih ciljeva i poslova”, napomenula je Bićanin.
Primere dobre prakse predstavile su preduzetnice sa sela koje su prepoznale značaj digitalnih tehnologija za razvoj svog biznisa: Jelena Ružić, vlasnica onlajn prodavnice Ženska pijaca, koja okuplja devet ženskih poljoprivrednih gazdinstava i dve ženske preduzetničke radnje u internet prodaji iz Kolubarskog okruga, Ana Nikodijević, vlasnica prehrambrenog brenda Anine domaće zimnice iz opštine Topola i Jelena Todorović ispred seoskog turističkog kompleksa Malo selo Bojanići iz Čajetine.
One su opisale svoj put od toga kako su započele svoje biznise i da su sve u jednom momentu shvatile presudnu važnost digitalnih tehnologija kako bi unapredile svoje poslovanje. Pandemija Kovid-19 virusa dokazala je koliko su moćno sredstvo digitalne tehnologije i društvene mreže za poboljšanje poslovanja, jer omogućavaju porast prodaje.
Organizator konferencije je udruženje građana Centar Spektar, uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Prijatelji konferencije su: Sektor preduzetništva Privredne komore Srbije, kompanija Vitinka i portal putovanjaiturizam.com.