Tradicionalni srpski proizvodi kao što su ajvar, slatko, džem i sokovi, sada se mogu naći i na egzotičnim tržištima poput Južne Koreje i Katara, gde je kompanija Fudlend počela da izvozi.
O velikoj potražnji za ovom vrstom proizvoda govori i podatak da ta kompanija na 25 tržišta izveze 65 odsto proizvodnje, ostvarujući tako devizni priliv od oko pet miliona evra. Pored toga, i potrošači iz Rusije, Australije i SAD sve više su zainteresovani za ponudu Fudlenda, koji će, sudeći prema najavama, tokom ove godine postati pretežan izvoznik. Planirano je, takođe, da izvoz u 2015. dostigne 7,5 miliona evra. Iz kuhinje kompanije Fudlend izlaze dva brenda zdrave hrane, „bakina tajna“ i „amfisa“.
Uspešnom realizacijom grinfild investicije i otvaranjem nove fabrike od 5.000 kvadrata u potkopaoničkom selu Igroš, proizvodni kapaciteti su povećani sa 2.000 na 5.000 tona. Procenjuje se da će ulaganjem u opremu kapacitet proizvodnje dostići 10.000 tona. Uz konstataciju da su strana tržišta veoma zahtevna u Fudlendu naglašavaju da je fabrika locirana u nezagađenom području, sa kvalitetnim voćem i povrćem, što je presudan faktor za kvalitet finalnog proizvoda i predstavlja prednost u uslovima velike svetske konkurencije. Nisu izostala ni brojna domaća i inostrana priznanja za proizvode i ambalažu među kojima je i ono za najbolji novi sok na Svetskom samitu za sokove u Barseloni. Tu je i britanska nagrada za kvalitet proizvoda – slatko od višnje i voćni namaz kajsija 100 odsto dobili su dve zvezdice, dok je jedna dodeljena blagom ajvaru i soku od kajsije.
I pored uspeha u inostranstvu u Fudlendu ističu da veliki značaj ima i domaće tržište. Razvijaju se odnosi sa poslovnim partnerima u Srbiji, ali se, kako kažu, i neprestano komunicira direktno sa domaćim finalnim potrošačima. Iz kuhinje Fudlend izađe oko 160 različitih proizvoda, napravljenih po tradicionalnoj recepturi od više od 50 vrsta domaćeg, ručno branog, voća i povrća, koje uspeva uglavnom na obroncima Kopaonika i u obližnjem kraju Vlasine i Golije. Kompanija Fudlend zapošljava više od 200 radnika, lokalnog stanovništva koje najteže dolazi do posla.
Najtraženiji proizvodi bez belog šećera
Izvoz domaće slane i slatke zimnice, kao i sokova, od 2010. godine beleži rast, u proseku 40 odsto godišnje. Najveća ekspanzija ostvarena je na tržištima Rusije, Australije i SAD. U naredne tri godine planirano je veće prisustvo na tržištima Bliskog istoka. Zanimljivo je da su potrošači u Južnoj Koreji i Kataru najviše zainteresovani za proizvode bez belog šećera, diet džemove i 100 odsto voćne sokove.
Danas