Kriza izazvana pandemijom virusa Covid-19 nije promenila samo društvene i radne navike Evropljana, već i njihove navike u ishrani i kupovini
Prema pisanju briselskog portala Politiko nije reč samo o toalet papiru, već i o namirnicama, pa je tako u Italiji povećana potražnja za pakovanim mandarinama, u Francuskoj za pilećim kobasicama, a u Velikoj Britaniji potražnja za konzerviranim mesom.
Kako se navodi, na osnovu podataka iz maloprodajnih trgovina u te tri zemlje, povećala se potražnja za hranom sa dugim rokom trajanja, a ljudi su počeli više da troše u supermarketima nego pre krize.
U sve tri zemlje početkom marta povećana je kupovina proizvoda od papira, za negu i pakovane hrane. Ipak, postoje i kategorije hrane koje su pretrpele gubitke, pa je tako u Francuskoj i Italiji opala prodaja kozmetičkih proizvoda, a u Velikoj Britaniji i Italiji opala je prodaja robe kategorisane kao opšta roba.
Kako se navodi, ove promene u potrošnji kupaca izvršile su veliki pritisak na lanac snabdevanja hranom, a to nije prošlo neprimećeno kod političara, tako da su ministri poljoprivrede iz zemalja članica EU prošle nedelje razgovarali o promenama u obrascima potrošnje. Oni su zaključili da je došlo do značajnog smanjenja kupovine vrednih proizvoda poput vina, ribe, cveća za koje su naveli da je potpuno propalo, dok je potražnja za namirnicama poput pirinča, testenine, jaja, konzervirane hrane, dugotrajnog voća i povrća značajno porasla.
Portal navodi da je u Evropi porasla prodaja alkoholnih pića, sem u Francuskoj gde je do 8. marta zabeležen pad prodaje za oko 4% u odnosu na isti peruod prošle godine.
Podaci iz Italije pokazuju da je opala kupovina šampanjca za čak 53% u odnosu na isti period prošle godine, ali je zato za 14% porasla kupovina piva. Takođe, u Italiji politički lideri zagovaraju kupovinu domaćih proizvoda tako da je prodaja domaćih vina porasla za 13%, a za 14% opala kupovina stranih vina.
Za 33% porasla je prodaja pilećeg mesa, prodaja telećeg i konjskog mesa se smanjila za čak 64, odnsono 62%, dok je potrošnja zečijeg mesa porasla čak četiri puta u odnosu na isti period prošle godine.
Tokom karantina, građani su počeli više sami da peku, pa je tako prodaja brašna i kvasca porasla tri puta. Ipak, najveće povećanje prodaje u celoj prvoj nedelji marta u evropskim zemljama odnosi se na zaštitna sredstva, poput alkohola čija je prodaja u Italiji povećana za 247%, a beleži se i dvostruka potražnja za sredstvima za dezinfekciju.