Šumadija je već dobila vino regije, Šumadijsku ružicu koja bi Centralnu Srbiju popularisala na svetskoj vinskoj mapi. Po ugledu na Udruženje vinara i proizvođači rakije iz Šumadije su se okupili oko iste ideje kako bi napravili jedinstvenu šljivovicu koja će postati zaštićeni proizvod regije
Udruženje vinara Šumadije ove godine promovisalo je jedinstveno vino regije koje je napravljeno od autohtone sorte prokupca.
“Mi kao članovi Udruženja vinara Šumadije rešili smo da napravimo jedno jedinstveno vino koje će biti prepoznatljivo, kao što je Toskana poznata u celom svetu po proseku tako bi i naše vino od autohtone sorte prokupca jednog dana postalo poznato i posebno za ovu regiju. To nije roze to je prava klasična srpska ružica”, rekao je Dragan Reljić- upravnik zadužbine Kralja Petra I na Oplencu.
“Šumadijska ružica je vino udruženja i ono je izrađeno prema elaboratu o Šumadijskoj ružici. Ružica je tradicionalno piće koje se proizvodilo i pilo ovde vekovima pa je zbog toga ovde i proizvedena ova ružica i to od autohtone sorte prokupca. Sam sortni sastav je 85 odsto prokupca, 10 merloa i 5 odsto kabernea”, kaže Veljko Đorđević, tehnolog Udruženja vinara Šumadije.
Zaštita i Šumadijske šljivovice
Za vinarima krenuli su i proizvođači rakije šljivovice sa istim ciljem zaštite proizvoda koji će biti prepoznatljiv za regiju. Šumadijska šljivovica će na isti način kao Šumadijska ružica postati prepoznatljivo piće jednog kraja.
“Put za dobijanje zaštite je isti i za vino i za rakiju i za svaki drugi proizvod. Mi moramo prvo da zaštitimo ime regije pa onda da idemo ka tome, kao vinari što su napravili ružicu, da i mi napravimo jednu šljivovicu. Sve su to male porodične destilerije koje su nastavile da rade tradicionalne proizvode sa savremenom tehnologijom”, izjavio je Goran Miailović- predsednik udruženja “Šumadijska rakija”.
“Moje mišljenje je da Srbija treba da propagira sve voćne rakij, ali da na prvom mestu bude rakija šljivovica jer je to nešto što pripada i našoj tradiciji. Rakija od šljive spada u najbolja žestoka pića na svetu, odmah posle konjaka, a znatno je ispred viskija ili nekih drugih pića koja su znatno lošijeg kvaliteta nego naša šljivovica”, kazao je Vidosav Todosijević- tehnolog destilerije Čolić.
Na ovaj način i vinarije i destilerije iz Šumadije lakše će plasirati svoje proizvode van granica naše zemlje. Cilj je zaštita proizvoda kroz stvaranje prepoznatljivog brenda koji će svojim kvalitetom naći put do svetskih tržišta.