Kina predstavlja ogroman izazov globalnim dobavljačima jagodičastog voća. Posebno su tražene borovnice dok su sveže maline i kupine odmah iza borovnice
To su na Global Berry kongresu (GBC) koji je prošlog meseca održan u Roterdamu zajedno izjavili Emara Goug iz Promar Internationala i David Smit iz Hortifruta.
Posebno su tražene borovnice zahvaljujući svom slatkom ukusu i zdravstvenim svojstvima, rekao je Goug, dok su sveže maline i kupine odmah iza borovnice.
Uvoz borovnice porastao je 70 odsto u poslednjih pet godina, kaže Goug, i potrošači preferiraju velike bobice koje su čvrste na dodir. U međuvremenu, proizvodnja borovnice u Kini ubrzano se povećava. Za četiri godine je porasla za 40 posto.
Smit procenjuje da će do 2022. godine kineska gornja srednja klasa činiti 54% stanovništva – što je oko 431 milion, a srednja klasa 22% ili 175 miliona potrošača.
Ova demografska promena otvara ogromne mogućnosti za izvoz voća, rekao je on, jer kada siromašni postanu srednja klasa, oni „kupuju više“, a kada prelaze u gornju srednju klasu, „kupuju skuplje“. “Srednja klasa u usponu će promeniti sve u Kini”, rekao je delegatima GBC-a.
Smit je rekao da su nedavna istraživanja pokazala da je više potrošača nego ikada (51 procenat) spremno da plate više za vrhunske prehrambene proizvode.
Rast prodaje organskih proizvoda
U isto vreme, Kina doživljava rast prodaje od 20 odsto organskih proizvoda, a predviđa se da će postati najveći svetski uvoznik organske hrane.
U međuvremenu, pojava plaćanja mobilnim telefonima i novih maloprodajnih sistema koji se pojavljuju u Kini, poboljšala je obim prodaje. Primer za to je Alibaba’s Hema online prodavnica kojoj se može pristupiti samo sa mobilnom Hema aplikacijom. Druge kompanije prate taj primer. To su JD.com sa 7Fresh, i Tencent sa Carrefour Le Marche.
David Smit živi u Kini i radi za dobavljača čileanskih jagoda Hortifrut. Emara Goug je viši konsultant u Velikoj Britaniji u agenciji za poljoprivredu Promar International.