Privredna komora Srbije saopštila je da je i grčki lanac samoposluga “Veropulos” podržao projekat PKS “Stvarano u Srbiji” i dodelu kolektivnog žiga “Čuvarkuća” visokokvalitetnim proizvodima stvorenim domaćim resursima u Srbiji
Generalni direktor firme “Veropulos Srbija”, Mark Ernest Garofani rekao je da će ta kompanija organizovati promotivne akcije u samouslugama “Super vero” da bi “Čuvarkuće” približila potrošačima, i da će biti “snažna podrška malim proizvodjačima s kojima saradjujemo da se bore da dobiju ovaj žig”. U panel diskusiji “Jedinstvena oznaka za kvalitet domaćeg proizvoda”, u okviru trodnevne konferencije “Belgrade food show”, saopštila je PKS, Garofani je istakao da Srbije ima mnogo kvalitetnije proizvode od drugih i ocenio da su projekat “Stvarano u Srbiji” i žig “Čuvarkuća” “dobra kombinacija i za protrošače, proizvodjače i trgovce”.
Po njegovim rečima, već je uočen rast prodaje proizvoda koji nose žig “Čuvarkuća”, a on očekuje da rast bude i dvocifren.
Garofani je ocenio da je dobro što ta inicijativa potiče od nezavisne institucije kao što je PKS i stručnjaka koji sa njom saradjuju na projektu “Stvarano u Srbiji”.
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Saša Veljković, koji je i član stručnog Saveta za dodelu kolektivnog žiga, rekao je da je cilj da “žigom ‘Čuvarkuća’ jasno odvojimo proizvode koji su stvarani u Srbiji i tako kupcu poručimo da njihovom kupovinom pomaže domaćeg proizvodjača i domaću privredu, ali i zna šta kupuje, proizvod od domaćih sirovina”.
“Čuvarkuća je nešto što utiče i na podizanje imidža Srbije u svetu”, dodao je profesor.
O značaju žiga na svojim proizvodima govorili su i predstavnik malih proizvodjača Branislav Sekulić, osnivač kompanije “Vrtlari” i Slobodan Košutić, generalni direktor kompanije “Sunoko”.
Sekulić je istakao da “Stvarano u Srbiji” pod jedno okrilje stavlja male proizvodjače hrane i pruža im veću vidljivost u trgovinama i brži put do potrošača.
Košutić je rekao da se “kompanija ‘Sunoko’ medju prvima priključila projektu koji potvrdjuje kvalitet domaćih proizvoda i podstiče domaću proizvodnju i ekonomiju”.
Naglasio je da ta kompanija koristi 100 odsto sirovine, šećernu repu, iz Srbije, a da je žig potvrdio standard kvaliteta koji imaju.
Za samo nekoliko meseci, za “Čuvarkuću” je konkurisalo više od 600 proizvoda od kojih je 393 prošlo proceduru i već dobilo tu oznaku, a šest najvećih trgovinskih lanaca je u više od 800 objekata “udomilo” “Čuvarkuće”.
Žig “Čuvarkuća” se na tri godine, s mogućnošću resertifikacije, dodeljuje proizvodima u čijem je sastavu bar 80 odsto domaćih resursa.
Pored “Veropulosa Srbija”, projekat “Stvarano u Srbiji” veliku podršku je dobio i od trgovinskih lanaca “Merkator S”, “Delez Srbija”, “Univereksport”, DIS, “Domaći trgovinski lanac” (DTL), objavila je PKS.
agronews