Novouvedena procedura po kojoj poljoprivrednici sada moraju da dokumentaciju za registraciju i vođenje svojih gazdinstva kao i dobijanje subvencija prebace na novi elektronski sistem – eAgrar, umesto u Upravi za trezor, zatekla je nespremne i njih i zaposlene u državnoj upravi, zbog čega su se poljoprivrednici našli u ozbiljnim problemima
Sagovornici portala VOICE upozoravaju da se poljoprivrednici zbog toga ima mnogobrojnih problema: od nesnalaženja sa računarima, nedostatka informacija, kliznih prekratkih rokova, nerešenog stanja u katastru ili neobučenog kadra u poljoprivrednim stručnim službama.
VOICE podseća da je pravni okvir za uvođenje eAgrara stvoren izmenama i dopunama Zakona o poljoprivredi i ruralnom razvoju krajem 2021. godine, uz ideju da eAgrar vodi baze podataka koje je vodila Uprava za trezor.
Poljoprivrednik Radoslav Adamović, kome se od 24. marta javlja veliki broj kolega poljoprivrednika, upozorava da im nije bilo najavljeno da će Uprava za trezor „prestati sa radom“, odnosno da neće izdavati redovna dokumenta poput izvoda iz Registra poljoprivrednih gazdinstava.
Dodatna komplikacija je što su konkursi za sufinansiranje poljoprivredne proizvodnje već raspisani, a podrazumevaju i to da oni koji se prijave, imaju „originalan Izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava koji izdaje Uprava za trezor“ – dokument koji faktički više nije moguće dobiti.
VOICE dodaje da preko eAgrara nije moguće pribaviti potvrdu o aktivnom statusu poljoprivrednog gazdinstva.
Predstavnici Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu za VOICE nezvanično tvrde suprotno: da će moći da nabave Izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava po službenoj dužnosti. Na pitanje da li su bili informisani da će Uprava za trezor da ukine vođenje evidencije poljoprivrednih gazdinstava s obzirom da su konkursi raspisani svega nekoliko dana ranije, a u njima se zahteva pomenuta dokumentacija iz ove Uprave, odgovoraju da ni oni nisu bili upućeni.
Nezvanično, sistem bi mogao da proradi iduće nedelje.