Vojvođanski vinari su se, nakon više neuspelih pokušaja, udružili u grupaciju pod krovom Privredne komore Vojvodine. Inicijativa je potekla od uglednih proizvođača grožđa i vina, koji smatraju da će im komorski sistem omogućiti efikasniji nastup na tržištu
Kako je za Dnevnik rekao predsednik Privredne komore Vojvodine Boško Vučurević vinari će sada moći da se uključe se u javnu raspravu o postupku donošenja zakona i drugih propisa koji se odnose na njih.
“Sa službom Udruženja poljoprivrede PKV-a, analiziraće mere ekonomske politike i predlagati kako da se unapredi poslovanje vinogradara i vinara. Naš cilj je da u saradnji sa Grupacijom za turizam i ugostiteljstvo promovišemo tu perspektivnu privrednu granu”.
U Vojvodini je registrovano više od stotinu vinarija, sa više od 600 različitih vina. Postoji 5.000 hektara vinograda, uglavnom vinskih sorti, a poslednjih godina se šire visokokvalitetne sorte. Vučurević kaže da su na to su uticali Zakon o sadnom materijalu, subvencije Ministarstva poljoprivrede, kao i konkursi Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, šumarstvo i vodoprivredu.
“Veliki napredak postiže se u poboljšanju kvaliteta i grožđa i vina. Raste ponuda vina sa zaštićenim geografskim poreklom, prate se svetski trendovi, oprema u podrumima je sve savremenija, uvode se značajne novine, koje imaju veliki uticaj na kvalitet pića. Sve to, uz najnovije podsticajne mere države za podizanje vinograda, garancija je da se u budućnosti može očekivati dalje širenje površina pod vinovom lozom i povećanje proizvodnje kvalitetnih vina”, rekao je Vučurević.
Razvoj vinskog turizma
Dodaje i da je vinski turizam sve atraktivniji i značajniji, jer je vino postalo motiv za otkrivanje novih destinacija, posetu poznatim vinskim podrumima, potragu za novim proizvođačima, upoznavanje drugih kuhinja, običaja, navika i manifestacija. Veruje da bi vinari u tome trebalo da pronađu svoj interes, a posebno napominje da je prodaja vina u sopstvenom podrumu najisplativija. Zbog toga će PKV uložiti napor da poveže turističke agencije i vinarije, u cilju osmišljavanja vinskih tura, kao i njihovu promociju kod nas i u svetu.