Na evropskom takmičenju za najlepšu poštansku marku, Srbija učestvuje od 2002. godine, a u konkurenciji 49 zemalja ove godine “Pošta Srbije” nadmeće se sa markicom na kojoj je lik žute čaplje
Tema ovogodišnjeg takmičenja za najlepšu poštansku marku emisije EVROPA, koje organizuje Asocijacija javnih poštanskih operatora PostEurop, su ptice, a nas će predstavljati žuta čaplja, koja je odabrana zbog svoje neobičnosti.
“Ima dosta svojih vizuelnih atributa zbog kojih je eto, pretpostavljamo bila odabrana baš za ovu turu i naravno kao i sve čaplje tako elegantna, duguljasta, tako da eto ima mnogo razloga, i ajde da kažemo ptica nije ptica ukoliko nije u svom staništu”, kaže Nikola Stojnić, Pokrajinski zavod za zaštitu prirode.
Ovogodišnjom temom evropske pošte pokušavaju da skrenu pažnju na očuvanje staništa ptica ili retkih vrsta. Pre pet godina Srbija je osvojila prvo mesto kada je tema bila “Nacionalni muzički instrumenti” sa motivima svirala i gajdi.
“Ove godine su tema nacionalne ptice, imamo dve marke u emisiji, jedna je puzgavac od 69 dinara i druga, ova žuta čaplja 100 dinara. Obe marke smo štampali u tabačićima od osam komada sa vinjetom u sredini, i u emisiji postoji prigodan koverat prvog tana takozvan VDC, sa prigodnim žigom i žigom prvog dana”, kaže Marina Kalezić, radna jedinica “Srbija marka”, JP “Pošta Srbije”.
Glasanje do 9. septembra
Glasanje je započelo 9. maja putem sajta PostEurop, po principu jedan klik jedan glas i traje do 9. septembra, a proglašenje najlepše markice održaće se sredinom oktobra, kada je planirano zasedanje planetarne skupštine PostEurop.